tisdag 2 mars 2010

Möhippa!!

Hihi.. ett rosa spöke i Tunnebanan en Lördagkväll?


ojoj oj sikken helg det blev!! hehe
Stockholm för hela slanten och just storstadsbiten suger!!!
Jag blev så fruktansvärt förbannad på stan! Stort och stökigt och slaskigt och rå kyla som gick inpå märg och ben och gav mig en hemskt spännings huvudvärk under halva Lördagen som sträckte sig in på natt timmarna.. Fick ta mig hem med huvudvärk och fasligt trött.. bland dryga högljudda 08or som skräla så högt på T bane perrongen så jag inte hörde vad de sa i högtalarna om det försenade tåget så jag bara stod där och frös mitt i natten och väntade.. och väntade... stod att tåget kommer om 1 minut,, som blev en kvart!!! burr burr
Väl inne på tåget håller jag på att gå i en enorm kräka.. ligger 2 stora högar mellan 2 säten.. wäsh... man nästan spyr själv!!
Sätter mig bredvid ett gäng grabbar som envisas med att referera spyorna.. enligt dem hade vederbörande ätit en rejäl mosbricka innna för de kunde tydligt se korvbitarna!! OOOooo my good! -Håll käften!! Nödvändigt... huuuuu
..byte till en annan t bane linje.. som skulle ta 30min.. jag fröööööööös! Jag tänkte..
-Förstår dom inte att jag snart döööööööör av köldskador!!! ??
Tog ett annat tåg som innebar att jag fick gå en bit.. kallt! Ja ja nog om det....


Då kan man ju undra.. vad fick mig att åka dit??
JO :) hihi ja var på möhippa!! Jihoooo


Mysiga Mysan ska
gifta sig till helgen så vi tog med henne på massa sköj. :)
Började med att vi stormade hennes lya med godsaker!
Blev en lunchbrunch i glädjens tecken!








My hängde med mer i nervositets känslan tror jag hahhahaha.. hon fick en lista med massor av knasiga saker att packa ner i sin väska.. och snabbt skulle det gå.. skynda skynda! :P
  • ficklampa
  • morot
  • värmeljus
  • långkalsonger
  • morakniv
  • folie
  • snöre
..plus några mer vanliga såsom.. partyutstyrsel, bikini, kapsylöppnare, penna och block hihi
Ut ur lyan och på med den fiiiiiiina rosa slöjan som Malin pysslat ihop hemma! ;)

På bussen mot stan, My har ingen aning om vart vi ska.. lite blank i pannan och skakig på handen får hon ett mobil medelande från sin blivande make som är ute på svensexa!!
Vi ser honom iförd en illgrön Mankini!! Ska man skratta eller gråta?
Vi brister alla ut i asgarv.. hahahhaha helt galet kul!




Det var visst hans snälla arbetskamrater som gett honom den underbara presenten! ;)
Får ju säga..
-Grattis! :) haha





Mankini + Pär!! :) OOOdios mio





Han såg la ut såhär på bilden, men inte lika hårig! Haha..

Stackars Pärra! ;)
Nääää Mohaha... är det Svensexa så är det!




Byte av T bana på Centralen och visst ser Mysan lite nervös ut moahhahahha eller skeptisk!!? Undrar nog
"vad har dom tänkt att jag ska använda den förbaskade moroten till egentligen?"
Snacka om att hon såg lycklig ut då vi kom fram till spat och hon fick snällt glida ner i jacuzzin! hihi 3 timmars mys med frukt, chips, bastu, bubbel i dubbel bemärkelse. Vi fick ta med oss öl, skumpa.. ja vad vi ville! :) hihi Blev prat om spöken, bröllop såklart.. klänningen och upplägget under dagen, bröllopsresan och avslutade med en frågestund för att testa hennes kunskaper om Pärra! Kul! :)
Drog hemåt mot Kattislainens lya i Solna.. Så skönt få komma in en sväng från kylan ute och framförallt eftersom den förgrömmade huvudvärken börjar smyga sig på nu! "Mysan utmärkte sig så fint mitt i storstadsdjungeln!" :)

Väl hos Kattis fick hon ännu en uppgift:

Att måla ett porträtt av sin blivande man. Med en storslagen talang för detta lät hon penseln trolla fram hennes dröm man ur tavlan. Jag fick givetvis retuschera den för den är alltför dyrbar att blotta för allmänheten ännu! Skulle bli ett raaaaaamaskri kommen från avundets mörka vrå ifrån sveriges hele befolkning.. ja dvs alla som inte äger detta originella konstföremål. Blev prisutdelning.. vi hade även haft en frågetävling då Mys minne utmanades med diverse fyndiga minnen från vår tid tillsammans med henne! :)

En av mina frågor löd:

*Vi besökte St Patricks Cathedral i Dublin 1999 och stötte då på en uteliggare som tiggde 1 pund av oss vilket vi inte hade utan gick vidare. Vad jag efterfrågar är, han hade 2 olika färger på ögonen.. var det

a/ Blå och grå?

b/ Grön och blå??

c/ Brun och blå ???

Bonusfråga, han sprang efter oss för att ge oss en gåva, vad var detta? My svarade en blomma.. vilket självklart var rätt!!

-Grattis My, du får en exakt kopia av den blomman som pris :) hehe

Sedan blev det middag på Mys favvo restaurang, ett tapas ställe!
Helt sjukt gott! :P
My såg helnöjd ut och det gjorde vi faktiskt allihopa om jag inte minns fel! :) Mumsigt värre!!



Här någonstans börjar jag känna att min spänningshuvudvärk inte ger sig utan börjar bli riktigt jobbig och tröttar ut mig rejält! Tar en Ipren men den raderar tyvärr inte allt utan jag har kvar denna resten av kvällen. Jag tänker att.. jag super bort den!" Hmmm.. inte så smart så här i efterhand men bra idè då absolut!" :P

Stack till Debaser Medis.. insåg att det är lika bra att enbart dricka vatten. Dansade och har sköj med Mysan på dansgolvet.. flumm och fina dans moves så klart :)



..sen pallar jag inte längre utan lär dra mig hemåt.. sketatrött, helt nykter.. och jag kände i slutet att mina ögon stack migränaktiskt då jag log! Inge vidare eftersom man inte vill va en partykiller utan vill ha kul å kunna le! Inge vidare och se surig ut och somna på ett bord i lokalen hahahha.. Så jag tacka för mig och gick med tunga steg mot T bane stationen Medborgarplatsen.. där just där... börjar den hemska T bane missären jag beskrev lite av i början av inlägget!!


PS ett positivs inslag i T bane missären var att jag satt mitt emot en Umpa Lumpa!! Hahhahahahah så roligt!!
Såg exakt ut så här! Jag hade grymt svårt å låta bli att glo på han! Haha.. Väldigt sugen på att börjar dansa umpa lumpa dansen å se om han haka på! HIHI




2 kommentarer:

Anna J sa...

Wow Sussi, vad kul att läsa om möhippan, verkar grymt roligt & önskar jag kunde varit där! Fina bilder!

Kram

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

ja vi saknade dig såklart tjejen!! vad är australien i jämförelse med Mysans möhippa liksom! hihi
Kom tebaks snart :)
kramar från sverige