onsdag 31 mars 2010

-April april!!

Jag har varit ledig idag.. sååå skönt! :)
Passade på att träffa en riktigt go tjej, Daniela!
Man får va glad att man har såna vänner som man bara känner att man kan prata om allt med, jag och Daniela har inte känt varann så jättelänge men det känns som att vi har samma energi på nåt vis! Det funkar! :) Kännt från första stund att jag kan slappna av i hennes sällskap, en egenskap inte alla har!
Vi har nog mycket gemensamt att prata om också, förståelse är så viktigt i samtal och det kan ju underlätta om man själv gått igenom samma sak eller känner på samma sätt inför saker å ting. Daniela är en känslomänniska och det är verkligen jag med! :) Vi hade mycket att prata om.. och hade nog kunnat prata på hur länge som helst tror jag hahahaDaniela berättade bland annat om Tjej jouren, som är ideelt arbete där man kan hjälpa ungdomar med problem, svara på frågor.. funderingar om allt möjligt.. kan vara angående mensen, onani, pojkvän som slår en, sexuldebuten, könssjukdommar, ångest, insect, mobbing.. allt möjligt kan komma upp.
Daniela har nyss involverat sig i detta och det tycker jag är superbra.
Behövs verkligen!!!!
Jag ska själv fundera kring om jag vill och har tid att engagera mig i det här!

Vi var på Peace & Love cafèt i stan. Hittade ett eget rum, ett krypin! :)
Det är så fint där.. sjukt mysigt och originellt med alla väggmålningar och inredningen.. Love it!
Tror det är en av ägarna som är konstnären som målat dessa tavlor bla! Blev helt förälskad i konsten, vill ha dom själv! Helt i min smak.. de varma förföriska färgerna.. de lugna böljande penseldragen och hela känslan var sagolik med dem.

Jag blir så sugen att själv måla när jag ser sån härlig konst, men det har kommit bort på vägen, målandet.. jag tecknade mycket som liten!! Under mellan och högstadiet!! Sökte in till Estetprogrammet men kom inte in så det blev Media istället och på den vägen blev det! :)
Inte alls ledsen för det nej nej haft superkul inom TV och fotograferandets värld men nån gång.. nån gång.. då ska jag måla igen! :D

For och tränade Medelpass på Friskis med instruktör Micke och tog en vända på gymmet.. nu är jag stark som en hel oxe och lite till!!! Mohahahhaha.. vågar ingen mucka eller lura mig imorgon inte.. är ju 1a April hörrni.. Hör upp hör upp!!
-Passa dig.. hahhahahahhaaah LURASDAGEN!
Nu har ja varnat dig!!! :P


Brummade sen hem... parkerade bilen
..och så plötsligt så skapade jag konst!
På mitt eget vis! :)
Resultatet.. .
..ett
självporträtt för dagen!

Såg sen några vårtecken på vägen till dörrren.. härligt! Snön kommer nog förlora slaget snart! Kriget blir till ända.. snöguden får ta sitt pick å pack och flytta till nordligare breddgrader ett halvår! :)
-Hejdå!
Kommer inte sakna dig gubbe!
Hehe..






Sen blev avslappning hemma.. i mitt älskade badkar!!! OOOOoooooo det är gött det!
Var prio 1 när jag flyttade hit, att jag hade badkar och balkong! Fantastiskt å krypa ner! :)


Lycklig! :)


Som sagt, Varning för att bli grundlurad imorgon hahahhahah.. passa på att kom på ett eget bus att lura i nån stackars sill imorrn!! Hehe..
-Passa dig!!!!! Mohahhahahha :P


2 kommentarer:

Mia sa...

Åh , du har haft en helt tooooppen dag ser jag! Jätte härliga bilder sussi!! Det där badet såg inte alls fel ut! Det var du värd, duktig du är o hurtar dig på friskis! Jag lovar att jag hänger med nu efter påsk när dom öppnat som vanlig igen!! Massor av kramar Mia

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

Å va go du är Mia, gött å få lite pepp! :) tack tack tack :)
vi får synka ihop oss nästa vecka då!! Blir skoj! Glad påsk på er!