fredag 26 februari 2010

Mitt huvud exploderade inatt!


Sitter i soffan.. har jobbat från 11.30 igår till 7.30 imorsse.
Är så himla trött!
Vaknade nämligen inatt klockan 05.00 och det kändes som om jag blitt överkörd av en bulldozer rätt över skallen! Mitt huvud värkte pulserande och mina tinningar var på gång att explodera och ögonen skjutas iväg och fastna på tapeten... kändes så allafall haha
Det gjorde så ont så jag mådde illa! Tassade tyst upp på tå och letade febrilt runt om i lägenheten hos personen jag jobbade..
-Värktabletter? Vart?? Aaaaahhhhh.. Tror ni jag hittade några.. neeeeeeeeeeeeej självklart inte! :( Visste inte vad jag skulle ta mig till.. aj aj aj.. var stel i hela kroppen. Fick massera mig själv så gott det gick. Nacken, de 2 knölarna längt upp i nacken var ömma och gjorde mig vimmelkantig då ja tröck på dem. Drack vatten och la mig igen.


Tränade i går och i förrgår, pass på Friskis! Jag är så glad att jag kommit igång för just träningen, vet ju att jag kommer få bukt med just probematiken runt huvudvärk och onda axlar! Men att jag är så dåligt tränade visste jag inte hahahhaha känns så ynkligt.. få ont av träningsvärken! Skitnacke man har!
Vet att det är övergående. Då jag lyckats styrka mina muskler förr i mitt liv så har värken försvinnit! Det vet jag! Har gymmat och tränat alltmöjligt, olika pass och judo mm..
Jag har inga problem då jag är vältränad! Sjuuuuuuukt viktigt med träning!!

Så ja säger bara..
-Go go go Sussi!!


Jag är ledig i helgen! :) Behöver jag verkligen!!
Hur skä man orka med helgen bara tänker jag? Jag är aaaaaaaaaaaaastrött och känner mig irriterad på det mesta.. Jag ska gå ut imorgon och kollade nyss kläder och skor och det känns som om jag inte har nåt fint över huvudtagen.. suck * bestämmer mig tillslut för en topp med påfågelmotiv på framsidan och en grå kjol.. men upptäcker att mina nya skinnstövlar är borta!!! Jaha va ska jag ha nu????? Vill bara gråta :(
-Aaaaaaaaaaah och jag blir så arg, och ledsen för jag har ingen aning vart jag kan ha glömt dom?? Mysko.
Hoppas inte det var på förra kryssen bara för man får tamefan aldrig tillbaks nåt därifrån. Har ring som en galning angående en högtalare som jag glömde sist. Man måste ringa till Finland och satana pärkällä ingen djävla högtalare! Jag avskyr städarna... fan va dom snor. (Ja jag är arg) Jag har glömt mycket på kryssningar (har åkt på väldans många) och aldrig fått igen nåt.. säger en hel del tycker jag!
Jag är inte rasist, men ibland bubblar det inom en såsom denna gång för det är nästan bara utlänningar som städar hytterna! Men kanske hade varit likadans om svennar städat va vet jag?
Är ju många led också så kan ju lika gärna va en finne på hittegods som snott den.... skit är det varjefall! :(

Jag är irriterad.. eller frustrerad på Ronja också för hon är så tillbakadragen och inte tar för sig. Jag är aldrig elak på henne, men hon fortsätter att vara så otroligt orolig i sättet, svag i psyket liksom. Hon begär ingenting av mig. Hon ger mig inte ens ett tecken på att hon måste kissa! Jag får locka henne till mig ofta för hon törs inte riktigt gå fram själv å lägga sig i mitt knä. Varför är hon blyg för mig? Ja.. förutom när det är andra hundar i närheten då vaktar hon mig noga och sitter helst i knät heeeela tiden!
Jag misstänker att hon har något slagt intelligens handikapp eller nåt. Hon är inte som hundar brukar va så är det bara!
När jag är låg som jag är just nu så vore det så skönt om hon peppade mig lite grann! Lockade mig till kramar eller lek. Men hon är inte sån. Man får själv ta initiativ till allt. Men hon är så go med lilla Ronja och jag skulle inte vilja vara utan henne!

Åååååå känns bara så trökigt nu, kanske känns annorlunda en annan dag!
Nu är jag neggo! Bläääääääääääää
Trött efter all huvudvärk jag haft tror jag!

Hej!

Inga kommentarer: