måndag 8 mars 2010

Rosa moln! :)

Förra inlägget handlade om silverkantade moln,
att det alltid finns nåt positivt i ens motgångar i livet.. eller som talesättet:
När en dörr stängs öppnas en annan!!
Förlorar du en finner du tuuuuuusen åter..

När jag tänker tillbaka på situationer, relationer jag haft som utmanade mig, skrämde mig på nåt vis eller som helt enkelt var jobbiga att gå igenom så kan jag ibland nu se vad jag lärt mig utav dem! Kan se att det fanns en mening med människor jag mött. Man ser annorlunda på världen runt omkring en, träffar nya människor längs med livsstigen som man aldrig hade gjort om man inte var med om det "där jobbiga" som man var så arg på! Som kanske fick en att skrika och gråta av förtvivlan.

Ett exempel:
Colombianen Juan jag var ihop med Juli 2008- Nov 2008 visade mig nya sidor av sig själv då vi var på resande fot i Europa i 2 veckor. Jag led och våndades över hur han överraskade mig och framförallt påverkade mig negativt. Han hade en attityd som lyder: Jag vet att andra kan se mig som självisk och hotfull i mitt sätt att komunisera, jag vet att folk går i försvarsläge och jag kan låta känslokall. Men..... (här kommer det fullkomligt ovettiga sättet att bemöta mig på som fick mig en kväll att faktiskt skaka i hela kroppen av ilska) ...men... det är inte sån jag är! Det får folk helt enkelt lära sig att förstå, att det jag säger och hur jag låter menar jag inte! Jag bara låter så!
-Idiot! Han visste att han sårade mig och gjorde mig upprörd och arg men var inte alls villig att ändra sitt beteende utan tyckte att alla andra skulle ändra sitt sätt att se och tolka honom! Så egoistiskt och elakt i min värld!

Det jag lärde mig var:
  1. Att säga ifrån,att stå upp för mig själv! Det är någon som kan vara svårt i lägen då man kommer i en konfrontation och någon är elak mot en. Jag har backat såna lägen många gånger i livet! Mått dåligt och inte vågat säga.. -Nej nu får det räcka, det här tolererar jag inte! ..och helt enkelt säga vad man tycker att man är värd att bli bemött på för sätt! Påpeka vad man tycker är felaktigt i den andra personen och förklara ens reaktion och känslor! Detta var just vad jag gjorde och det gav mig en sådan kraft inombords. Jag växte verkligen som människa på denna "hemska resa" Jag gjorde såklart slut och vi gick åt skilda håll under vår vistelse i romantikens mecka Venedig!Jag for själv vidare mot Rom och mådde helt sagolikt bra.. på min egen hand! :) Ibland kan ensam vara stark!! Då man står upp för sig själv och ser sitt värde
  2. Jag uppskattar idag människor som är innerligt omtänksammaotrooooligt mycket och som respekterar mig och mina känslor och som kan lyssna och vill förstå och komunisera så vi båda mår bra i relationen! Att ha empati och att kunna genom tal och handling få en annan människa att känna sig värdefull är guld värt! :)

Saker som händer i ens liv ger en andra vägar att gå helt enkelt! Det kan kännas fördjävvligt just i stunden, men sedan ser man tråden.. som leder en till ett annat garnnystan. Kan vara trassligt även där, eller ett härligt färgglatt och mjukt och skapligt lättuppnystat som för en närmare mitten, kärnan! Som kan vara kärleken! :) hihi I detta fall med Colombianen så avstyrde jag en inre plan på att flyttat till England vilket vore ett enorm beslut att ta och skulle medföra stora konsekvenser i mitt liv. Och hade jag flyttat dit till honom hade det ju ändå blivit kaaaaaatastrof hahahha plus att jag sedan kort efter det träffade Robert här i Borlänge, blev kär och blev hemvändare och hittade lugnet här. Trivs och njuter nu av att ha hittat tillbaka till min Roberts trygga famn och känner fjärilar i min mage igen! Vi har det bra! :)

Ja ja.. till andra moln somsagt! hihi.. Till rosa moln!
Min vän My gifte sig i Lördags och jag fick närvara på deras magiska dag! Så glad att jag fick dela deras gläjerus hihi :) Hela dagen flög dom som runt på sina små rosa moln och log kärleksfullt mot varandra och pussades i varje hörn dom hamna i. Dom var såååååå fina! My så vacker i sin sagolika skrud och Pär så otroligt stilig!
De heter numera My och Pär Sandberg! hihi
Berättar mer om den dagen en annan dag! Ska upp tidigt imorrn.. omänskligt tidigt, dvs 5.45.
Fy, jag vill ju sova till 9.00
Ska jobba ett helt dygn också.. hujedamig!
Imorgon ska Margot, kennelägaren varifrån Ronja kommer, hämta henne för att föra henne till sin drömprins! Hon ska nämligen på pök kalas igen! Dax att bli mor!

Sov gott!

1 kommentar:

Lotta sa...

hihihih, du är galen! och så klok! ska bli kul att snart ses. inte så många veckor kvar nu. hoppas du kan vara hemma något. för på helgen kommer jakob upp med, =)