måndag 22 mars 2010

Monster i min lägenhet!



Fick besök av Goa Hanna ikväll! :)
Jag fick en kram då hon steg innanför dörren men min andra familjemedlem Ljungberg fick enbart en nervös blick som hälsning! Haha.. Hanna är nämligen skraj för min leguan.





Hon har varit nära honom i en högst en minut en gång för kanske 2 år sedan.. (kortet nedan) Var hemma hos mig i Stockholm! Hihi.. men ingen som helst kroppskontakt!
Hur kan man vara rädd för världens snällaste ödla???
det kan jag då inte förstå! :D
Jaja.. Vi fixade te ugns stekt falukorv och hemmagjort mos.. vart supergött, om jag får säga det själv allafall hahaha och Hanna åt då upp så kan då inte varit förfärligt illa för då hade hon allt spottat och fräst! Hoppas varjefall hon är så pass ärlig! hahahha
Satt oss i soffan sen och snackade.

Då kommer Ljungberg knatande nedanför soffan och....... hahahhah shit var roligt! Självklart tar han sats för att hoppa upp alldeles bredvid Hanna i soffan.. jag ser Hannas skräckfyllda min och hör hennes desperata:
-AAaaahhhh Sussi ta bort honom!
Hhahahahhaha.. självklart gör jag inte ett dugg! Mohaha..
Djävulen i mig tog överhanden och tänkte att det som inte dödar det härdar! :)
haha nej inte riktigt så kanske.. jag tänkte mer att nu är det försent för Ljungis är snabb, och envis! :) Han hoppade upp rakt i knät på Hanna som skrek rakt ut och jag kunde inte låta bli å garva tills jag grät!!!!
Hennes min var ju obetalbar! Oj oj oj oj.. så roligt! Såg ut som hon skulle bli uppäten av ett monster.. men.. Hanna överlevde och erkände efteråt att det var bra att jag inte tagit bort honom för annars hade hon aldrig vågat närma sig honom igen!
Som jag förstod så gick hon ur denna upplevelse stärkt inombords!
En viktig etapp i hennes liv har jag gett henne!
-Man måste utsätta sig för sina rädslor i livet! :)
Viktigt vettni!
Så ni som behöver en personlig utveckling, anmäl er hos mig och Ljungbert, vi botar det mesta! Haha..

Kolla in bara.. de var sjukt nära varandra! :) Hanna ser lite skeptisk ut dock, smånervös så där men oj ojoj så tuff hon var!

-Grymma tjejen!!

Hon vågade till om med röra honom!!
-Go go go girl! :D

Jag hade då inte hunnit med att informera om den pyttelilla detaljer som går ut på att det enda stället som Ljungberg inte tycker om att bli rörd på är just svansen!!! Hahahaha.. men ingen fara! Han kan bli lite grinig men han är aldrig elak eller våldsam!

Som sagt..
Världens snällaste leguan! :)
Vi säger både jag å Ljungis, tack för ditt knasiga och härliga sällskap Hannapanna!
Kram och godnatt Borlänge!

Inga kommentarer: