onsdag 10 mars 2010

My och Pär Sandström :)

Vill dela med mig av min dag närvarande på ett bröllop i rosa kärleksskimmer :) hihi

Location: Rankhyttans herrgård
Date: Lördagen 6e Mars
Time: 15.00
Weather..
Jag åkte dit med pirr i mage, nervös både för Mys skull och för min egen skull för jag var nämligen bröllops fotograf denna strålande dag! ooooojojoj.. 1a bröllopet jag fotar och jag sätter alltid höga mål när jag arbetar! Detta var inget undantag då det gäller mina goa vänners dag som de vill minnas förevigt genom mina bilder! Nervös, ja! Klart man vill att det ska bli TOPPENBRA! hehe

Vigseln.. just här undrar man hur de tänkte!?? :)
Skakiga fingrar som håller om ringen, Pär "oj.. bara jag inte tappar den.." Undra om man har full kontroll eller om man är nervös att man ska sätta den på fel finger, tappa den eller sätta den på sitt eget istället hahaha nejdå!
My så förväntansfull.. "hihi snart är jag fru Sandström" :) Man ser på handen att hon otåligt håller den vid sin sida. Hon var så söt lilla Mysan!
kyssen! :) Måste bara var med en kyss!!
Så vackert!! Tihiiiiiiiiii


Det var 60 inbjudna gäster!
Här en del av Mys familj. Härligt med så mycket känslor i luften, man känner verkligen kärleken i luften från alla håll!!



Dessa små charmtroll har äran att ha Pär som farbror! Daxs för kramar!!! Malin grattar!! :)
My och brudtärnorna hade med kärlek själv skapat dessa söta hjärtekakorna!!
Toasmadame utbringade den allra första skålen!
-För brudparet!!! :D


Alla hängde på såklart! :P ja.. förutom jag som fotade, fick ta en skål med My och Pär efteråt! tok tok.. haha
..och med ett fyrfalldigt leve skrålade vi alla några gemensamma.. -Hurra hurra hurra hurra


Jag blev så lycklig att få träffa massa goa vänner!!
Här Göteborgsparet Oskar och fina Tina som snart ska bli föräldrar hiiiiii så roligt! Hostiga Manne tog sig ut idag.. så kul trots att han är sjuk stackarn! Skrikiga knasbollen Kattis från Stockholm som fick äran att vara brudtärna! :)
-Champange??
-Jo tack :)
Så var det dax, allvaret börjar här!! Jag tog med mig My och Pär upp på övervåningen!! Där fanns så läckra fåtöljer vi använde för 1a fotografiet i min bröllops serie jag hade tänkt ut! Svårt med den starka skarpa solen, var inte ett måln på himlen vilket är kanon men försvårar fotograferandet då inget skingrar solens markanta strålar!

Hihi.. sött med en vilopaus tycker jag! :)
Sen ut i solen, ut i kylan!! Vi vaknade till alla 3! Vi hade tänkt att göra en rolig hoppbild egentligen men den idén fick vi direkt skrota för Mys skor var snorhala! Inge brutna ben på bröllopdagen kanske hihi Vi fick tänka om och så här blev det!!

Dom fick även ta en liten bröllopsvals och den slutade så här! Så fint! :) Snyggingar!!!! Jag tycker klänningen är så häftig med det veckade volangtyget!!











Haha.. sen kommer utmaningen i fotokollaget! Hej å hå... Fick anlita Oskar som spadkille för vi var tvungna att skotta upp en gång länstmed väggen så Pär och My fick plats att stå där. Solen var helt perfekt, den lyste så fint på fasaden och gav liv i snön som låg så fint på fönsterkarmen. -Heja Oskar, skynda dig.. solen höll nämligen på att gå ner!!!

Fick test fota Oskar, se så fint solens strålar träffar husfasaden i bakgrunden!!!! Alltså.. jag menar det verklinge!! Kolla noga för tusan!!! Den är såååååååååå vacker!!
Resultatet!!! :) Fint, men...
Sen hände nåt!! En mardröm för en fotograf!
-Solen gick ner!
AAaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh skit skit skit! Så ledsen i ögat!!! Tog några bilder men det blev svinkallt fö stackrarna så blev inte långvarit här! Inte alls som jag tänk.. men men inte mycket att göra åt!! Jag saknar det varma mjuka solljuset på hennes ansikte, på väggen, bakljuset på Pär, kontrasterna helt enkelt! Ja ja.. sånt är livet!
Se skillnaden!! Dam it!

En som var skitgla allafall var min private slav!! hahaha...
Glad jag slapp slita hahahhah
-Du är för rolig Oskar! :P
Tror jag får anställa dig på nästa bröllop som min assistent! Grymt bra jobbat haha som pris fick han hålla i brudbuketten en stund! *tummen upp!

Skulle bli en vacker brud! MOhahaaa...




Sen höll de nyblivna makarna på att frysa näsorna av sig, My hade svårt att hålla leendet uppe och tittade lite argsint mot mig.. tyckte mig nästa höra ett morrande från henne hihi.. brudtärnorna som bara var ute i några minuter svor och grymtade ilsket och uppmanade mig att ge upp så dom fick gå in i värmen igen hahaha..
-Fjantfasoner!! Håll ut för bövelen, allt för konsten tyckte jag! De höll inte med! haha..
Jag gick med på att NU VAR VI KLARA! All done! Men bara en bild till vid den antika dörren!! Den är så läcker... ja vet jag är skitdryg, det är alltid fotografer!!! Haha...
Tack o bock! -Gå IN!!!!
Sen blev det mat, tal och skålar här å där.. öl för min del, vin för andra!! Italiensk buffè! :) Svingott! Träffade Joe!!! En tokig tjej från England som jag inte träffat på 9 år! Skitkul å ses! Vi var på IOS 2001 en hel sommar tillsammans med Tina, Carro, Ingela och My. JObbade och partade haha.. blev en nostalgitripp! Skoj! :)
Lekar!! Haha..
Så hux flux befaller toastmadam att vi alla måste gå ut!! Ut i kylan igen.. burr burr. Jag blir fasligt törstig, häller fort upp ett stort glas med vatten och tar en stoooooor mun full.
-Vafaaaaaaan... jag kväljer, grinar illa! Visst fan har jag hällt upp vitt vin istället! Mycket vin! och jag som inte tycker om vin! Wäsch så vidrigt.. när man dessutom är förberedd på vatten ahhahahhaha oj oj så dom runt bordet fick skratta!! Hehe.. ojdå :P

Som sagt, ut i kylan.. för att se.....

Här är en lyckans thailändsk pappballong man skall tända på underifrån och skicka iväg upp mot skyn, den ska ge lycka och välgång i livet om jag inte minns fel!!! Pärras ballong flög rakt in i ett träd och vi var lla livrädda för att hela trädet skulle ta fyr!! hahhahahaha
Pär jag håller tummarna för dig! Hehe.. ;)Sen in igen med stelfrusna tår!! aj aj..
..värmde upp mig med te och tårta!
Brudvalsen! :) Toasmadam hade kommit på en skitrolig idè! Alla skulle fotograferas i en ram!! På ett litet speciellt sätt.. ja lite som man ville helt enkelt! Ni får ett smakprov på några! Superskoj verkligen!! Älskar tok!! och dettta var just detta!!
Tok tok tok..
Tok tok tok tok..
Sen var det la bara party kvar!! :P Hade en superrolig dag och kväll!!! Så glad att jag fick vara med på denna magiska dag!! Önskar dem båda lycka till i livet och mitt råd är:
-Ta aldrig varandra förgivet, sluta aldrig visa den andre hur värdefulla ni är för varandra!
Hehe ingen kommentar angående foto nedanför! ;)


3 kommentarer:

Ullis sa...

Tja sötis! Ja, jag följer din blogg... har gjort det ett tag. Blir så glad av dig vettu! Men alltså shit, Rankhyttans herrgård - mitt ex faster och hennes familj driver ju stället. Jag har till och med jobbat i serveringen där under sommaren 2005. Hur var det? Tog de hand om er bra? Tappade ju all kontakt med dem efter mitt och exets uppbrott. Kände nostagin komma nu så här på onsdagskvällen. Ahja, ville bara skicka en hälsning om att världen är bra liten. Puss på världens finaste Sussi!!! / Stamp-Ullis

Lotta sa...

hihihi, så roligt ni verkar ha haft. hahah jag kan just tänka mig att de lev lite trötta på din perfektionism, hahaha men jag älskar den!!!! du är bäst. och smakar det så kostar det. hihi. jätte roliga rambilder. hahah puss

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

men ullis min söta vän! Så roligt å höra från dig! Miss U! Vi lär dra på nån teckno cruise snart allihop! Var toklänge sedan sist :( vill stampa sönder dansgolven ju hihi
ja världen är bra liten!!!
visst tog dom hand om oss alltid, vad jag minns! hahhahahaha :P supermysigt ställe! Loved it!
Men kan tänka mig stället var på sin topp under din tid där! :) du är ju bäst!
Massa kramar!!!!!!!! :)

Tack Lottis! Ja kul med knasiga idèr! I like! :P