torsdag 25 mars 2010

Gammal och vis! :P



Nyss hemkommen från jobbet.
Ätit lite rester, ugnsstekt falukorv och eget potatismos med rivna morötter. Gött! :P
Laddar för ett pass på Friskis och Svettis om en timme!
Medel 18.00 får se om det är nå party!? haha
Ska dit med Mia, lillbrollans donna! :) Blir skoj! Helt perfekt att ha träningskompisar som drar i en, många gånger man skulle banga annars det är fakta det!

OBS, på söndag är det Afrodans pass som gäller igen!
Säg till om du vill med! :) 18.15


Ser fram emot morgondagen, ska ut till Robert och mysa i badtunna och ev burr burr testa å plurra i en isvak! Helt galet jag vet huuuualigen.. kan inte lova nåt!
Känns som om man är lite intelligens befriad om man gör det, så får la bevis på om jag är lite knäpp på riktig imorrn hahahhaha
Gamlingar gör det ju, det har jag sett många gånger på TV, men vadå!?
Gammal = cellerna bryts ner mer och mer, man glömmer ofta, viktiga saker Ja.. kanske såsom att is är kallt som fan och man kan få hjärtstillestånd av en sådan chockhandling!
Återkommer angående om jag överlevde eller inte.. ja det lär ju märkas om bloggen plötsligt står still då vet alla att jag avled i isvaken! Burrrr som sagt.

Gammal kan även vara vis!
Hmmmmm undra hur det egentligen fungerar att bli gammal? Kommer jag att vara visdomen själv och strö kloka råd omkring mig och göra mina medmänniskor lyckliga i själen tack vare mina råd som förenklar deras komplicerade livsöden!
Hmmm.. eller kommer jag förvandlas till en dement trotsig tonåring som inte kan räkna till 10 och som senare blir en ungjävel med blöja, tvingar alla jag möter att göra en high five och säger sedan
-Baaaajs och garvar tills jag kissar på mig!

Nej fy nu ryser jag..
..jag röstar på den 1a versionen! Vill aldrig bli nån snorvalp som inte kan ta vara på mig själv och måste bli torkad i röven av en främling som är mest irriterad på mig för jag vill sitta ner och prata en stund om egentligen ingenting men jag är ändå sjuuukt sällskapsjuk och tror att främlingen är min mormor som är barnvakt åt mig och ska ge mig choklad och sjunga finska visor tills jag somnar.. men främlingen Agda 53 år är tokstressad och vill absolut inte leka mormor och kan absolut inte ett ord finska förutom Satana vittu som är orden alla svenskar kan men kanske inte passar sig att uttala till en skrynklig förvirrad gammelkärring vid namn Sussi utan hon vill bara fort fort ut från mitt pissluktande rum 12 på avdelning 3 på demensavdelningen för att återigen tvingas byta blöjor på andra gamlingar. Stackars Agda suckar och smiter ut då jag stänger ögonen 5 sekunder för att blinka.. ja det tar väldigt lång tid att blinka då man är 112 år gammal för skrynklorna veckar sig i varann och jag blir tvungen att själv trockla ut dom och det kommer ta exakt 5 sekunder! ;) Det är jag övertygad om hahahah..

Fy fan.. är det inte så? Man har inte tid att sitta ner och prata med de äldre nu för tiden!
Jag vill inte sluta så! Sitta ensam och förvirrad och på ett åldersdomshem.
Nej!!!! Aldrig! :(

Jag ska bli gammal och vis! Sitta och pladdra om den gamla goda tiden hahhahahaha och minnas allt tok jag hittat på i mina dar och uppmuntra mina barnbarn göra samma galna upptåg som jag! Säga..
-Gör nu som mormor gjorde för 50 år sen! Det är livet det på en pinne.. åka på IOS Kryssningar å partaja "raj raja" i 40 timmar med härligt fina vänner som kör kundvagns race i korridorerna så vakterna blir galna haha och sjunga kareokey med tokiga finnar och sen dra te Thailand och käka ris och meditera med munkar för att sedan åka hem och dansa afrodans i en svettig lokal i en annars lugn stad vid namn Borlänge!

DVS, finna det viktigaste i livet=
  1. Glädjen i vänskap
  2. Hitta barnet i sig själv och aldrig blir tråkig och allvarsam! :)
  3. Vara galen, för det förnöjer livet och underlättar MYCKET!
  4. Det inre lugnet
  5. Hälsan, och göra det roligt vilket alltid är individuellt.
  6. Bo och leva där man trivs som bäst, följa sitt hjärta!
Är det visdom? Ja.. nu tycker jag det, få se vad jag säger om 81 år!? ;)
..eller 50! haha.. vill nog itne bli 112 år :)


Nu är det dax för att dra på träning!!
Tjing!

:)

Inga kommentarer: