onsdag 1 juli 2009

Ronja rallyhunden!


Min pojkvän har hyrt ett hus lite utanför Borlänge..

på landet!

Så härligt att få njuta av tystnaden, den vackra naturen och de härliga grannarna som morssar hela tiden!
Är där och hjälper honom med fix å trix. Håller på att röja den vildvuxna tomten, skall fixa landet med fina blomster.. hihi.. mitt uppdrag, skoj!!


..rensa parkeringsplatsen som är full med ogräs, måla om vissa rum inomhus och även bättra på husfasaden med ny målarfärg.. självfallet Falu Röfärg! :P
Jag är nog lite av en lanttjej jag (som vill ha närhet till staden) haha.. kanske inte så fruktansvärt som min kille bara


"älskar att vakna på morgonen,
gå ut på verandan och känna koskiten i näsan"


hmmmmmmmmm näääää.. inte så fasligt tycker jag om landet!
Men bortser man från koskit och inte minst griiiiispisset som ger en kväljningar så älskar jag känslan av att komma dit! Pyssla med ditt å datt.. känna harmoni i kropp och själ.. kunna ha hunden ute på gräsmattan.. mår bra när lilla Ronja trivs..




..gjorde hon även i Dammsjön idag! Åkte dit och träffade min söta vän Tina och hennes karl Oskar som är från Borlänge men bor i avlägsna Göteborg.. buuuuuuuuu
-FLYTTA HEM!!! (suddat bild pga fördjävligt utseende osminkade och rynkiga båda två, gemensamt beslut) :) hahaha..
Är superglad att dom väljer att spenderar sin semester här allafall hihiiiii.. :)
Ronja vågade gå i sjön med vatten upp till magen såååå söt! Sen backade hon försiktig in igen! hhaa.. sen sprang hon upp på sandstranden och genomförde sin alldeles egensinnade torkningsprocedur!!!!!!!! -arghhhh
"rullar runt rafsar i sanden så den flyger runt över heeeeeeela blöta Ronja! Sparkar sig framåt liggandes på sidan.. åker liksom kana framåt i sanden med huvut och örat ner i sanden som en äkta rallybrud! Ser oförskämt lycklig ut... höger .. vänster... " suck!
Hon fick sand i ögonen.. nosen... everywere!!
Bara å ta ner henne igen å vaska av henne!
Vattnet var underbart varmt, hörde talas om 25 grader i vattnet.. kan nog stämma är väldigt långgrunt! Men som sagt, med busiga Ronja väljer jag nästa gång en gräsbevuxen strand! haha..

Mått illa idag.. även nu mitt i natten (jobbar vaken natt) känns som om man ska bli sjuk!
Måste vara vätskebrist, man är så dålig på att dricka! Anklagade just alla såg jag..
" man "
..men stämmer nog då man pratar med folk! Är ju tokhett ute.. å inne är det syrebrist och bastuvarmt! Galet!! Men jag klagar inte.. är ledig mycket denna vecka med enbart 2 nätter inplanerade! :)

Ska göra lite nattsysslor nu så tiden går och jag får gå hem å sova! OK..
-Ska gå å dricka vatten först!!! hehe..




2 kommentarer:

Lotta sa...

Sussi, mår du illa förtfarande.. vafan har du kollat så du inte e gravid då.. jag mådde ju illa som fan i början.. blä blä. helá tiden. sån där illamående som inte går över av någonting, blä och fy. åksjuketabletter hjälper dock men man blir så jäkla trött. fick ut nå andra mediciner på recept. de var bättre

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

nej nej jag är HELT SÄKER! Haha.. är inte gravid! gick allt över, men fy var inte skoj alls det där.. lär köpa mer resorb! Kanon vid hett väder! :)
så glad du mår bättre nu syster!