onsdag 8 juli 2009

Granne i nöd!

Skulle presic åka då det knackade på dörren.. där utanför står min stackars granne!
Som hade låst sig ute.. i regnvädret, med en vovve vid sin sida!!
hahahhaah det såg väldigt bekant ut!!
Exakt vad jag råkade ut för ett par veckor tillbaka i tiden! Fast då stod jag moloken utanför deras dörr och bad om att få låna en telefon! Jag hade då lyckats låst inne både nycklar hem/till bilen och mobilen..
Kändes bra att få gottgöra dom med en tjänst!
..och känslan att det inte bara är jag som är tankspridd och klanto kändes ju tokbra!
haha..


Uppdrag slutförda ikväll:
*Köpt regnställ på Rusta, Vit Färg och bajspåsar med döskallar på cooooooolt!
*En sväng in på Willys å handla blodpudding som blir morgondagens lunch på jobbet mums :P
*Hem till mamsen och hämta häftpistolen.. ska fixa dynan till hallsoffan nu! Tar en bit från mitt svartfluffiga sängöverkast som jag ändå lär kassera å köpa större.. kan bli fräckt tror jag.. hihi spännande!
*Ätit gelegrodor som mamma frestades med! slurp!
*Gosat med mammas vovvsingar så blev lurvig hela jag av allt hår de lossade!! hihi
*och... sist men inte minst... har gått en promenad!!!!!!!!!!!!!
I regnet!!!!!!!!!
..i öööööööösregnet hahahahah shit va galet! Var ju tvungen testa regnstället!
Funka fint..lite liten huva dock men men... vart ett äventyr må jag säga!
Tågade med bestämda steg nermot älven med förhoppning om en annorlunda upplevelse och visst fick jag det alltid!! ;) haha..
Regnet slog våldsamt ner i den virvlande starka strömmen i älven så det såg ut som om ett stort täcke av gröna alger flöt nerströms.. mysko! Men sant! Tjockt grå och farlig kändes himlen som tryckte sig ner mot mig.. Träden som tungt hängde ner över stigen.. sus.. dropparna mot regnrocken.. det var mörkt.. och jag är såklart mörkrädd!! Övervägde olika anledningar huruvida en mördare skulle kunna gömma där ute nu.... Tänkte..
"ingen vill vara ute nu.. bara jag som är knäpp nog å vara ute nu! ..jag kan vara lugn.. men kanske just därför en mördare skulle vara ute just nuuu!! För då finns definitivt inga vittnen.. men jag har hund, det avskräcker.. men oj hehe inte en sån liten söt kanske! inte så skräckinjagande.. å ska jag kolla bakom mig.. hörde jag inte nåt bakom mig.. ååååå fyyyy näää sluta sussi va töntig du är.. klart det inte äääär"
Försökte sedan att förtränga de otäcka å se allt det coola med regnet, tänkte på livet!! Det är ju faktiskt liv som faller ner.. coolt..
"men fy fan... vattnet föder massa jävvliga myggor å skit!"
Dom är hemska iår! arghhh...
Sen kom jag som tur fram till en nybildad fors som slog sig fram rakt över stigen genom gyttja och grenar!!!
oj.. hehe... spännande... gick fram.. jag sjönk ner i leran.. det forstade jättemycket.. ner i mina stövlar (dom är EJ regntäta) plask plask.. "ska jag vända?"
-nääääää... haha tokigt och roande! Gick vidare.. det såg lite väl stömt ut.. läskigt.. gick försiktigt vidare.. slet inte så fasligt i mig endå och Ronja verkade inte bry sig.. var nog inte så farligt som det såg ut!
äventyr.. i liiiiike!!! Vadade vidare mot andra sidan.. med en halv sjö i mina stövlar :P
Över... haha i made it!
-tjihooooooooooo


Nästa investering blir nog:
*Gummistövlar!! :P

plask!!

1 kommentar:

alex sa...

ja jag har hørt talat om allad dessa varningar som gått ut på tv... om øsregn och om mærdarmyggorna.... hahah.. passa er... men regnstællet var ju kalasfint och praktiskt.. gillar dina inredningsuppfinningar! ska bli kul å se.. många kramar från mej