lördag 25 juli 2009

"Torsk på Tallin" Rååååland på turné

Sitter på tåget mot sundsvall för att återigen ikväll agera Ramboninja och slänga upp betongklumpen till filmkameran på min onda högeraxel..
Oj oj oj undrar hur det kommer att gå?

I torsdags kväll jobbade jag med att filma Rolandz på turné!
Ha ha ha galet roligt påhitt av Robert Gustavsson i karaktären Roland från filmen "Torsk på Tallin"! ;) ..underbart skrattretande jobb men ack så jag skulle behövt ha varit just Rambo-stark just då.. Man vill ta häftigt snygga bilder.. komma nära med vidvinkelobjektivet.. men samtidigt ska man vara "osylinlig" i alla andras bilder.. och jag är ju PÅ SCENEN hahha lite knivigt.. just här kommer ninjan in i bilden.. smidig och osynlig! ;)
vet ej hur just det lyckades.. hehehhehahaha
Lovar.. Efter 5 timmars slit kändes det som en ångvält kört över mig långsamt! Ont i hela kroppen och en muskel sträckt i vänster arm! Sen kl 02.30 var nedriggen klar och min supersnälla och gulliga och inte minst trötta pappa hämtade upp mig och vi åkte mot Storvik! Fick njuta av god mat, vila.. vila.. vila.. och avslappnande reiking av frugan Katherine och mumsig tårta igår när lillsyrran fyllde år!
GRATTIS hurra rop blev det te både Christine och via telefon te syster Lotta, tokisarna är nämligen födda på samma datum! Häftigt! :P
Håller på och inreder ett skogskök hemma så min far lånade mig sin Grävlis! Söt va! :)
Den har jag vuxit upp bredvid.. suttit och klappat haha..


Så nu sitter jag här.. och funderar över hur kameran kommer kännas mot min ömma muskel!! hahahahhahaha.. men bar å bita ihop! ;) Och är kanonglad jag får jobba med en sån rolig produktion! Skall bli ett progam på TV4 såsmåningom och en DVD i handeln med diverse sketcher med Roland och hans leverne fram till idag! fniss.. sikke tok! :D

Fortsättning följer! Kommer hem imorgon till Borlänge igen för en vilostund tills jag åter kliver på tåget i tidig morgontimma på Tisdag för att bege mig mot Stockholm för upphämtning med bil till Öland för sista inspelningstillfället!

-GO go go Sussi, i can make it!
tjing..

ps. jag saknar min älskade söta lilla Ronja så hjärtligt och samtidigt fruktansvärt mycket! Längtar!

Inga kommentarer: