torsdag 16 juli 2009

Träning borde bli min drog!!

Begär.. är väl härligt när man har sådana som gör en lycklig
och ger en energi för kropp & själ! :)



Jag har aldrig haft några beroendebegär som är relaterade till missbruk såsom rökning, snus, sprit eller droger! Har aldrig ens testat snus eller rökning, mår illa av lukten av rök, det äcklar mig!! Rökare stinker som Hinn Håle själv och det är ju faktiskt dödligt!!!
Min morfar dog av lungcanser när jag var 13 år, det satt nog sina spår i mig! Minns hans gulnande hud och hans underliga gula utstående ögon då han såg på mig den där sista gången där hemma i lägenheten i Hofors vid matbordet.. sen i bilen hem berättade mamma att min tjocka ostälskande morfar var döende! Så chockerande och sorgligt och svårt att förstå!
och.. Droger, är fruktansvärt! Man dras in en annan värld, en annan verklighet vad jag förstår! Man ska väll ända leva här och nu och reda ut alla svårigheter och problematik för att njuta av livet!! Inte fly bort från livet! Visst har jag festat, det är inte mer än mänskligt :P ..men det har aldrig blivit i överdriven konsumtion med fyllehäkte som följd eller ambulans för magpumpning på akuten! Tycker mer och mer illa om alkoholenpåverkan ju äldre jag blir då jag förstår konsekvenserna av personlighetsförändringarna som det ger!

Det jag vill komma till är att man borde ha andra begär i livet!
Jag har kommit på ett som jag vekligen vill bli beroende av!!!! :D
-Motion!!!
För just motion är någon jag mår skitbra av helt enkelt!

Så här har jag kännt i vecka nu:
  • ont i kroppen..
  • ryggen värker..
  • nacken känns om ett skruvstäd så stel..
  • en malande huvudvärk som inte vill ge sig ens med alvedon..
  • det trycker vid tinningarna..
  • ögonen ömmar..
  • jag har ingen energi.. det jävligaste var igår på väg hem från jobbet.. jag bor på 2a våningen och innan jag kom upp till dörren var jag helt slut!! Kände mig som en pensionär!!! Skamligt ju!
Fy..

Så.. imorse kl 08.10 tog jag på mig min läparoutfit och mina sköna löpardojor och kopplade hunden vid midjebältet och iväg i rask takt ner mot Dalälven!! En runda på 5 km skulle det bli!
Stretchingen innan träningen gjorde hemskt ont.. tex högg det i ryggen då jag cirkulerade med armarna. Hade som vanligt även lite huvudvärk. Gjorde ont i huvudet för varje steg jag sprang.. så fick försöka förtränga alla tankar angående huvudvärken och stanna flera gånger för att sträcka ut ryggen som smärtade. Kände hur flåset kom och hur blodet likt det forsande vattnet i daläven intill rann till i mina ådror! Svetten kom och Ronjas tunga hängde ut.
Efter 4 km avbryter vi för att gå resten och efter 10 minuters gång som genom ett mirakel upptäcker jag hur bra jag mår! Huvudvärken bara tunnas ut och finns inte mer.. provar och röra armen som jag gjorde innan och till min glada förvåning känner jag ingen smärta alls! Helt otroligt!
Blir så lycklig!
Så avslappnad och skön känsla i heeeeeeeeela kroppen!


Tänker.." måste hålla i träningen nu! "
För en månad sen slutade ja plötsligt springa.. var nog då regnet kom!
Sprang varannan dag, så duktig.. men så var det ju det är med drogerna!!!!!
Nåt skulle vilja känna för träningen är beroende!!!!!
Så man inte skjuter på det.. tar det sen! Om en timme som förvandlas till om 3 dygn eller som för mig då.. en månad! Suck!

Jag vill att träning blir min drog! En skön drog! :)
För jag förstår verkligen nu att det är en drog jag behöver och som ger mig livskvalite!
-Go go för alla löpare och träningsnarkomaner där ute!
-Ett utmärkt val av drog! :P
haha..

2 kommentarer:

alex sa...

ibland är det faktiskt okej att kännns sej som en pensionär!

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

va?????????????????????????????
okey? hahahhaha nä fy vale...
men känns bra att jag inte är ensam förtidspensionär! :P