torsdag 16 juli 2009

Mumsiga blåbär :)

Hängde med mamsen igår och hennes 2 vovvar Bonzo och Thea ut i skogen på äventyr för att söka kantareller...
njaaa för min del blev det blåbär vilket var ett exelent drag! hehe..



..eftersom mamma min hittade nada svampar! Med tanke på Theas snopna hunduttryck så kan man säga:
-Sådan hund sådan matte! ;)






..och jag lyckades få ihop ett gäng fina blå bär.. en del åt söta Ronja upp! Visade sig att hon bara älskar blåbär.. mumsade i sig dom själv efter ett tag direkt från blåbärsriset hihi. sötis!

Väldigt mysigt lufsa runt i skogen! Gillar jag verkligen! :)

Gå och filosofera om ditt å datt! Plaska runt i pölar med mina fina gula nya stövlar!! hihi Ronja älskade att kuta runt i skogen! Blev så himla glad när jag såg henne så lycklig! Blir nog en skogstripp snart igen!!

Hmmm... blev lite tokigt i sluttampen av skogspromenaden. Mamma gick i täten längre fram och det måste ha blivit nåt missförstånd.. för jag försjönk i mitt helt suveräna blåbärsställe!!! hihiiiiii
Så många.. så fina.. mums mums..
Sen ser jag inte mor.. försvunnen! ????
Går upp till vägen och fäller ut mina infällda jumboöron men hör henne ej!! Tar fram min megafonsstrupe och vrååååååålar men inget svar.. hmmmm
Går mot bilen.. men ser henne inte nånstans..
Orolig hon gått vilse min snurrmajamamma med katastrofalt lokalsinne.. haha
-Jaaaaaaaaaaa det har hänt!!" Hon har gått vilse!!!

Efter att snurrat in mig i skogen en sväng och gått längs vägen så möts vi tillslut vid bilen! Ultimata mötesplatsen som alltid funkar.. bara man hittar dit! (som min mor den där gången INTE gjorde hahhaha)




Slutet gott allting gott! :D

ps. ska upp o tvätta imorgon kl 7.00 oj oj .. inte kul!
Sen iväg på megastor loppis i Djurås!
Det blir kul allfall :)

1 kommentar:

alex sa...

dina jumboöron! hahah.. åå jag saknar blåbär... men här håller jag tillgodo med färska fikon.. det är verkligen mums!