lördag 4 juli 2009

Fara för mitt liv i otäckt åskoväder!

Sitter på jobbet.. 01.20

för en timme sedan:

Mörkret hade lagt sig över Borlänge.. då plöstlig brakar det till och himlen lyses upp av en bländande blixt! Regnet kommer som en våg över huset och smattrar hårt på fönstren som jag lämnat lite öppna! Sitter i soffan... jobbar "vaken natt" på ett gruppboende.. tittar på TV och hoppar till av ännu en hiskeligt otäck smäll..

räknar..

1001.. 1002.. 1003.. 1004... himlen lyser upp!

Jag stänger av TVn.. rädd! Jag brukar inte vara rädd.. brukar tycka det är mysigt med åskan.. men Neeeej inte inatt.. tänker på alla eldbollar som man hört talas om.. kanske beror på gången då min mammas berätta om när hon och sina syskon i sin barndom livrädda tvingades hoppa upp i soffan då ett eldklot kom farandes ur eluttaget över vardagsrums golvet!

Fyyyyyy

..undra om det är en sannhistoria eller om hon bara njöt av att skrämma upp oss små liv så jag och lillasyster Lotta skulle stänga av TVn sent den där kvällen och gå och lägga oss som fromma små änglar, som vi ju ioförsig var.. och är!! moahhahaha....



Tillbaka till nutid..
Jag befinner mig i ett stort hus.. känner mig ensam, finns boende i huset. Jag har ansvar för dessa.. oj oj.. hjälp!
Kändes som om åskan var här för att stanna!! För att utrota allt liv! Det dånade och blixtrade och brakade så det lät som stridsmisiler störtade ner från skyn! Det måste ha slagit ner nånstans i närheten! Helt 100 på d!

Sprang runt i huset och stängde alla fönster.. kände hur mörkerrädslan smög sig mer och närmare inpå mig.. fantasin tog in på sin givna stig i mitt mentala töcken och fick mig att nästan känna närvaron av en mystisk man.. ett rovdjur som ville ta sig in (the thunder disquised)


..när jag skulle stänga fönstren var jag livrädd för att mannen våldsamt skulle gripa tag i min handled utifrån in genom fönsterglipan!

- fruktansvärt otäck känsla kan jag meddela!! Framförallt då vissa fönster inte ens hade spärren
funktionabel utan stod helt öppet för vem som helst att rycka upp det!!! hujedamig..
nej oooooooo blir jag rädd igen bara av att skriva detta så lär nog sluta här och NU!

Ska ta å fixa med lite bilder nu i min dator.. hihi skoj! :)



tjing tjing..

Inga kommentarer: