söndag 5 juli 2009

Nattsuddar på jobbet!

På jobbet.. 01.15
Lite trött.. lär nog hitt på nå å göra... har kollat på en film! done..
Alla boende sover.. lugnt..
Vattnat blommor.. done..
Chattat på facebook en timma nu med 2 vänner som bor i Stockholm.. skoj! :)
Med Nathalie som jag lärde känna i kalla naturvackra Kalix då jag studerade på Folkhögskolan, Film & TV linjen i 2år.
Hon gick journalist utbildningen så vi samarbetade endel.. himla roliga år! :D
Ett utmanande exempel på vad vi gjorde ihop är nyhets sändningarna. Var då ute i team om en reporter från journalistutbildningen och sen en TV fotograf från min utbildning.. sen ordnade vi direktsändning över skolområdet. Min klass stod för tekniken och hela studiobygget med dekor mm och sändningen.. de bidrog med redaktion, research och programledare! Förekom Deadline och verkliga reportage innehållande intrevjuer med idrottare såsom politiker angående aktuella ämnen från bygden.. allt så verklighetstroget som möjligt!
Så det negativa med de 2 åren.. man fick såklart lappsjukan!! Som en vinstlott då man for hem över julen, så less på tristressen. Fanns ingenting att göra.. förutom TV. Förstår valet av utbildningsläge!

Hon och hennes kille Ronny har nyligen varit i Thailand! Kollade lite bilder.. så vackert!!
En av fördelarna med facebook!! Att kunna följa nära o käras livsöden så smidigt, snabbt och enkelt! suveränt!! :D jaaaaaaaaaaaa finns även en fet nackdel --> beroende! i confess!!



-Ååååååååååååå längtar utomlands.. ut på äventyr igen! Älskar att resa!







Thailand var så sagolikt, fann verkligen en inre frid där på paradisön Koh Pu!! Peace Paradise kan rekomendreas för er som vill ha lugn och ro, en kärleks semester.. och en egen strand med underbar personal och boende i en av 4 egensnickrade primitiva bambu bungalows!!

-Ett paradis på jorden!! :)




Sist var jag i det mytomspunna landet Skottland!!
Mystikens mecka!
Hela förra sommaren jobbade jag på Highlander Hotell, syftet var att få utforskade Skottland by car! Mäktig natur och det jordnära skottska folket.. så fullproppade med tokig humor och hjärtligt hjälpsamma!



Varnar dock för detta hotell!! UNDVIK detta pleas!!! Jag arbetade där...
http://www.newtonmore.com/highlander/Default.htm
Mat under all kritik, sönderkokta grönsaker och avsmaknad av någon som helst smak/kryddning=obefintlig! Rummen är vääääldigt stressigt städade,
även olagligt städade med starka kemikalier!
Min värsta/bästa chef någonsin arbetar här!!
Börjar med den värsta:
En rabiat kontrollerande hotellchef vid namn Cynthia som är fruktansvärt falsk och ondskefull i sin monstruösa ledning!! Faller mer än gärna spydiga och nervärderande kommentarer för att få makt över sin personal=få en att må skit och bli orolig och spilla soppa och tappa ölglas på gästerna hahahhaha! Roligt såhär i efterhand!! hehe
Sen har vi den rättvise och supersöta och skojfriska städchefen Barbie som bara är helt suverän!! Hon hade lugnt kunnat strypt mig vid ett tillfälle då jag lyckades fixa en vattenläcka i ett rum hhahaha hej å håååå :P forsade ner även till rummet på nederplan, ner geonom en taklampa...! Brandlarmet gick för blev el fel! hehe... Barbies komentar:
-Sussi , you have done enought of damage so ill just let you go now.. and you know.. people are just NOT perfekt.. we all can make misstakes.. '
My answer:
-Barbie what you just sad just dont make sense to me... couse im perfekt! but.. ok.. i can have ONE day in my life that im not all perfekt.. i just took it!! :) hehehhehe she agreed!

Nej men hahahhahhaha nu ljög jag allt om att det va sist resan jag gjort! hoppsan...
Jag var ju i Spanien och Italien 2 veckor totalt i November 2008! Skyller på dimman i huvut pga trötthet.. 2a natten jag jobbar.. inte van nattjobbare.. van nattsuddare på frivillig basis.. men då existerar inget tvång på att envisas hålla ögonen öppna till piiip kl 08.00
oj oj..

Tebaks till min andra chattkompis!
Britta, äkta 08 böna! :) Lärde känna henne via TV jobb.. dom roligaste TV jobb haft dessutom! Vi gjorde ihop produktioner såsom Golftävling, musikalerna Karlsson på taket, Grease, Singin in the rain.. Hon är en skön tjej med massa humor! Har inte hörts på länge bara.. vääääldigt länge, så skoj å snackas lite! Hon var på semester i en stuga i Rättvik nu!
-Go Dalarna!

Har nyss fått ett toppenjobb...
-såååååååååååå glad!!
Ska filma Robert Gustavssons allsångsprogram i slutet av Juli,
3 tillfällen!!
Tokroligt!
Den glada nyheten får avsluta mitt nattliga bloggande för denna gången!
tjing tjing..

Inga kommentarer: