torsdag 13 augusti 2009

Hurra för omega 3 fisklever olja och orange rönnbär"

Se sikka fräsiga rönnbär.. lyste i sin knalliga orange färg!! Blev så förtjust i dom! :)
Innan rönnbäres upplevelsen:
Satt som handlingsförlamad i mitt vardagsrum idag. Trött och med huvudvärk. Så ringde det på mobilen... var en go vän.. så efter ett glatt pepptalk så ryckte jag upp mig och tog med mig Ronja på en kvällpromenad runt älven 5km! :) Solen smög sig sakteligen neråt horisonten och luften var frisk och skön!
Från bron över Dalälven! Jag bor på den vänstra sidan på bilden.. så gick jag över älven och högervarv runt så går man över en bro igen längre ner vid en kraftstation! Perfekt prommis! Tror det tar cirkus 1 timma med lite stopp för Ronja att nosa och kisspauser mm.. hihi

Ronja spanar in fåglarna!! hehe..Igår hängde jag med min älskade lillsyrra Rebecca.. vi va på Kupolen och handlade nya smyckesprylar.. blir nog nå fräcka hantverk gjorda i helgen anar jag!! hihiii..
slänge ihop en risotto med fisk o grejer..
åååå ja var ju tvungen å slänga med massa annat jox för jag gillar verkligen inte fisk!!
fyyyy.. kryddade massor och hade i krossade tomater.. men tametusan.
-visst kände jag fisksmaken endå!!
wäsh... mådde ju illa sen hela kvällen ahahahhahahah

Nä..
Nu får det va nog.. min årliga portion fisk är äntligen förbi!! jag fortsätter med mina briljanta omega 3 fisklever olja 1 ggn om dagen och fiskbullar i dillsås är bara sååå delikat!!!
-Tokmycket bättre anser jag!
:D

Fisk kan enligt mig jämföras med det här:
Bajs!! Även det.. äckligt!
Ronja har bajsat inne 2 ggr, i förrgår morrse möttes jag av detta i vardagsrummet... hon har lite diarè tösen! Har undrat varför.
Men så igår så tog jag henne på bar gärning
-Hon åt av ljungbergs sallad busan!!
hahahahha å jag som trott att Ljungis så duktigt ätit sin mat!
hehe.. hoppsan! Kan nog vara orsaken för en liten känslig mage som Ronjas!

Inga kommentarer: