tisdag 11 augusti 2009

Delikata mumselimums mums..

Kolla in mästerverket gjort av moaaa! Hemma igen efter brödbak hos Nettan!! Har 4 såna här härliga skapelser med mig hem!! Stolt som fän är jag just nu!!
Skoj å få hänga med en sån här bak expert! Nettan har visst gjort många degar efter just detta receptet.. som hon fått av sin söta mamma! ..men idag så slog hon på stort! Ville göra nåt nytt och slängde i nya smarriga ingredienser!! hihiiiii.. mums! Torkade aprikoser, färska äppelbitar och solroskärnor! jag tjoffade i lite krossat linfrö också!

Jag kämpade på med degen hahhaha... höll på att försvinna ner i kleten! :P Tur Nettan fanns nära tillhands för att visa mig vägen genom virrvarret av deg.. mjöl.. bunkar.. knådning till förbannelse.. jäsning hit å jäsning dit.. pensling.. grader i ugnen.. minuter.. ingredienser.. oj oj.. så äntligen var det färdigt!!
Blev helt sagolikt gott, saftigt, och.. ja.. hahahhaha lite platt kanske! Men va gör det!!

Jag har gjort min allra första brödlimpa! :D hur lycklig kan man inte bli av det liksom!! Är det inte väldens vackraste limpa så säg!!!
-joråååsåattttt... tycker allafall jag!

Drack te och smakade på delikatesserna våra och jag blev tilldelad en sån här fin mugg!!! hihi..
Blev nostalgi, fina minnen smög sig fram från mina många arbets timmar som studioman på SVTs Gomorron Sverige då man började 5.30 har jag för mig.. va så himla roligt.. full rulle med många olika ämnen och gäster representerade från alla samhällsklasser och befattningar! Kunde vara Göran Persson ena timmen och sen Amy Diamond som sjöng en ny låt eller en fd alkoholist som tyckte samhället behandlade dom orättvist.. och 3 timmen kom kanske en hälsorådgivare som intygade att fil kan man aldrig bli dålig av å tog en stor sked med sur illaluktande klumpig fil som stått framme i rumstemeratur flera dagar!!!
-ja men det här smakar inte så illa...
ooooo fyyyyyyy.. hahahhahah tokigt! eller ja.. Spännande jobb är det jag vill säga!
Saknar Gomorron Sverige.. gillade att jobba där! Skön stämning och trevligt folk fast dom var sönder stressade ibland! hehe.. men är det direktsändning så är det.. :P Mycket Puls!
Där fanns även frukost buffè.. men inte hade dom så goa bröd som vi bakade ikväll inte!! Inte i närheten ens! Mallig!!!!
*Big smile!*

mumselimums mums..

Inga kommentarer: