torsdag 20 augusti 2009

Ångest och rädslor!

Fick besök av min älskade lillsyrra Rebecca igår, blev så himla glad! Det var en stor dag för lilltösa, hon hade upplevt sin allra första Gymnasiedag!!! hihiiii.. häftigt! Blev ännu gladare då hon sprudlande glad berättade att hon haft en superrolig dag och inte ens varit nervös då de hade lära känna varann lekar mm... hon är så tuff Beccis! Så stolt storasyster jag är!
:)
Jag var skitnervös själv när jag skulle börja på Medieprogrammet på Hagagymnasiet våren 2004.. länge sen! ;)
Den jäkla presentationen av sig själv man tvingades till inför klassen första dagen.. oj oj hemskt var det! Hade fasliga problem med att hålla föredrag också minns jag mer än väl!! Innebar alltid megastor ångest, svettningar, hyperventilaton av luftrör och nära hjärtinfarkt.. om någon alls lyckades höra vad jag lyckades snubbla fram för ord högröd i ansiketet så är jag glad!! hahahhaha.. Men av nån underlig anledning så minns jag inte en enda gång som jag flydde från min stora ångest utan gick alltid dit endå!!! hahah
-jag är inte lite knäpp jag!!!!!!!! :P
Men det är la nåt av min personlighet.. jag gör sånt jag tycker är otäckt!! Utmanar mig gärna!
Några exempel kan vara:
Det här.. jag i vitt högst upp! Precis lämnat planet med mitt 4-manna lag!

  • Hoppade fallskärm åren 2000-1002 =jag har höjdskräck!
  • Klättrade i berg i Thailand Feb 2007, värsta kicken!! Sen gick jag en klätterkurs i Stockholm och har klättrat sedan dess, har dock inte kommit igång med det sedan flytten hit i Mars iår.. snyft! Så roligt men jätteotäckt alltid första leden man tar.. Jätterädd!! hahah..
  • Jobbar som studioman på SVT och UR, står då mycket inför folk och pratar= där har vi en släng av social fobi/gymnasie föredrags ångest syndromet.. som jag bemästrat! :) ja till en stor del allafall!! haha..

Fick besök av söta Madde och hennes dotter Wilma!
Wilma blev megaimponerad av Ljungberg, satt och klappade och oooade chockerat och hoppade te då han plötsligt rörde sig, jag å Madde asgarvade då lilla Wilma nog inte förstod att han var levande! hihi.. Så tillslut så fick han sig en lite gullig puss! Hon blev nog lite kär i honom alltid, hade svårt att slita sig! hihi

Kolla in filmen!!! hihi




Följde med syrran hem igår för att baka vaniljbullar!
-Blev succè! :)
Som ni ser!! Mumsiga.. jag har alltid haft en passion för att äta degbullar ooooooo delikat! Mor hävdar att det alltid efterföljdes av hiskeliga magsmärtor som liten då jag envisades med att äta dessa delikata degbullar jämt oc hahahahhaha jag tror inte alls på det! ;) Minns enbart hur gott det var! Mmmmm... vattnas i munnen!! hihi


Blev en MovieNight hos Manne och Helena sen och då blev bullarna välkomna alltid! haha
Slank ner med lite gott te! En sen prommis hem med Ronja sen! Och nattade oss alldeles för sent.. närmade sig nog 2.30 oj oj .. inte bra!
Lär se till komma isäng i tid! Säger till mig själv:
-Skärpning!!!!

1 kommentar:

Natalie sa...

Började gymnasiet 2004;) Hahaha...tokfia! ;D