söndag 9 augusti 2009

Fotokollage!

Haft en helg full av jobb (12h pass i Lördags) och en helg fulla av funderingar!!! Kan inte gå in på vad riktigt men kan konstatera att det går mycket energi åt att fundera i allafall det är en sak som är säker och det kan helt ta bort fokus på det man håller på med.. inte alls bra! Kan ske misstag och man kan göra klantiga saker.. hehe..
Har hållit på med lite pyssel hemma under min fundersamma helg!! Satt upp foton på väggen i färgglada ramar som jag själv tagit under mina resor! Så fint! :)
Några av fotografierna:
På en ö utanför Venedig där alla husen var i pastellfärger! Såg den här underbara solnedgången och var tvungen att fånga den! Några dagar tillbringade jag i Granda, en sagolik stad i Spanien som jag blev förälskad i! Vill så gärna åka dit igen! Underbart vackert! Tagen i La Hambras enorma trädgård med borgen i bakgrunden!
Granada är uppbyggt på 3 kullar.. böljande och mysigt med små gränder emellan kullarna med söta små butiker med arabinspirerad arkitekttur och vattenpipekafèr och gamla charmiga byggnader.. detta är staden där araberna styrde som längst innan katolikerna kom och övertog makten!

Har även fixat med mina gardiner mm i helgen.
Träffat långhårige Robert så tog fram saxen och var konstlärlig även där haha.. och ringde sen hit min vän Nettan.. vi drog te Willys och shoppade.. behövdes heee hade inte mycket mat hemma inte! Tog älvrundan runt sen.. gick på knappa timmen! Ronja var trottsig och ville hela tiden gå liiiiite längre fram än mig.. hmmm lyssnar inte på matte inte när hon märker att jag inte är fullkomligt fokuserad på henne, utan på Nettan som jag babblar med under promenaden!! hahahah så uppmärksam är hon.. testar å testar när tillfälle ges!
-Bushund!!!
Ser fram emot att få gå på kurs med henne nu i höst.. hon skäller hemskt mycket på andra hundar, hon är inte alls förtjust i andra vovvar.. vill inte alls leka!!
..och blir så stollig ibland= uppstressad och orolig! Studsar, snurrar.. kliar sig vid oro! ..och skäller på hundar eller nåt som kan se lite ut som en hund.. en väska som nån bär på tex!
Måste få bukt med allt.. veta hur jag ska hantera olika situationer!
Är tacksam för tips och råd!!!
hahahah "Stollig" är ett uttryck som min stolliga kompis Tina har smittat mig med! :P
Kan betyda lite alltmöjligt tror jag hahahah bra va!

Nu är det dax för sängen..
Sov gott!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

jätte kul att läsa. puss gumman