måndag 15 februari 2010

-Vill inte frysa mer!!!

Igår vaknade jag upp i Rämshyttan! På turistgården där Robban jobbar! Alla hjärtans dag slutade med en Filmkväll i Roberts famn! Mys! :)
Vi kollade på "Benjamin Buttons otroliga liv"
Har velat sett den så länge, men blev besviken för jag kunde inte köpa att han var en liten kille på 5 år i en gammal mans kropp i början! Jag såg inte den barnsliga busiga lekfulla sidan i honom ordentligt utan mest en gammal gubbe! Så det förstörde filmen en hel del för mig.

Jättefin var filmen och känsloladdad.. visst vill man vrida klockan tillbaka ibland, gå bakåt i tiden. Och i denna filmen var det möjligt på ett bisarrt sätt, allt kom i fel ordning! Det slutade dock inte i ett okomplicerat liv utan i ack så svårt och problematiskt dilemma i olika relationer! Han slutade sina år som dement i en bäbis kropp då han förlorade kunskapen att gå och tala.. och visst är det så man slutar! Det är ju allmänt känt! Man blir som barn på nytt!!
Benjamin Buttons barndom var fylld av smärta och jag tyckte så synd om honom att han inte fick leva ut sitt inre barn!!!!
Fängslad i en gammal mans kropp! Fast en del känner sig nog så som sagt som gammal i vår värld! Man vill så mycket, känner sig ung i sinnet men kroppen orkar inte med! Fy så jobbigt! :( Vill jag inte va med om!
:) hihi.. jag tycker allafall att ålderdommen kan vara vacker! Rynkor kan vara charmigt och att håret blir gråsprängt på karlarna kan va riktigt snyggt och sexigt! Det viktigaste är att man har rätt energi, att man har livsglädjen kvar och optimismen för den strålar ut!! :)


Tillbaka till igårmorse!!! :)
Solen sken in i lägenheten och väckte min äventyrslusta!!
Tog med mig lilla BusRonja på en utflykt! :) Mitt självporträtt för dagen!! :) hihi
Dansa är ju kul!!!! Men vet inte varför jag fick för mig att spontant fuldansa på isen? hahhahahahhaha.. tok tok.. Hör ni vilken visa det är??
Jag kopplade inte vilken det var förens jag hörde den här hemma när jag laddat upp den på datorn. hahhahhah roligt! Den sjöng mig kusin Pernilla för mig ofta som liten skitunge! Minns henne sjunga den i bilen på väg till Stjärnsund vilket är min mammas barndoms by.
-Nej vi äter inte mask i min släkt, men vi älskar att fiska!! :D haha


Låt texten:
Ingen tycker om mig...

ingen vill ha mig ...
för att jag gillar mask!
Schluuuurrrp

Långa och slibbiga
korta och klibbiga
ligger dom i min ask!
schluuuurrrp

Biter av dem huvet
suger ur dem slemmet
kastar sedan skinnet bort!
Schluuurrrp

Ingen tycker om mig...
Ingen vill ha mig...
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad mask är gott
schluuurrrp

Den här bilden ääääääääälskar jag!!!!
Så härligt med örat!

kolla in!!!!!!!!!
Snacka om att ha nattmössan på! Lika bra gå i ide tills sommaren kommer! :)
Gick runt i en liten by på udden bredvid turistgården! Helt galet va mycket snö vi har i år! Känns som vintrarna under min studietid i Kalix! De kolosala snöhögarna som når ända upp till taken på stugorna och sättet som snön krampaktigt hänger sig kvar över staket, hustak och trädgrenar! Man blir imponerad över alla former som skapas i år! :) Ormen som slingrar sig fram över staketet är härlig!!

Eller stingrockan som beskyddande lagt sig över taket och brett ut sina fina fenor. Sakta har den somnat in och hans fenor skymmer avslappnat insikten i husets trygga vrå!

Allt är vitt vitt vitt!!! :) Fint!!!!
Men faktiskt så var det 1a gången den här vinterna som jag innerligt har kännt och tänkt tanken: -Gud va jag längtar efter sommaren och värmen! För jag är riktigt trött på att frysa!! Riktigt less på att spänna mina axlar så de ömmar och gör ont på kvällen! Aj aj aj.. trött på det! Jag älskar fina vinterdagar, men oj så jag saknar att få gå i linne och jeans shorts och inte frysa!!!!!!!! Men ronja, hon skulle aldrig tröttna på snön!!! Hon kommer sakna den då den försvinner!!! :( Stackars liten!
Idag har lilla Tussan varit här i 1,5 timme och det gick superbra med de 2 tjejerna! Inga problem alls! Inga morr eller bråk från Ronjas sida! Jag blir så glad för det innbär att jag kan ha henne här då och då! :) Ronja ska få vara hos dom imorgon-Torsdag istället så hjälps vi åt för på Torsdag-Fredag ska jag vara hundvakt till Tussan!! Blir supermysigt!

Toppen!!!!!!!
:D
Lyckades fånga henne idag när hon
lyfte på benet tokfia!! Haha..


En Dagdröm:
Igår var jag på ett möte och det skulle avslutas med en avslappning. Jag blev helt lugn i hela kroppen och flöt bort i medvetande.. så skönt! Plötsligt börjar en dagdröm utspela sig (jag är inte medveten om det när dom inträffar utan bara följer med)

"Jag var ute och åkte längdskidor (jag åker aldrig längdskidor hahahha) och hade med mig min systemkamera. Jag ville samtidigt njuta av naturen som att ja abslut ville fånga allt det vackra i min kamera!! En lång backe kommer och jag tar beslut att åka baklänges (??????)för att fota den som åker efter mig.. tappar kontrollen helt och åker skitfort bakåt.. vinglar och blir helt livrädd för jag känner att nu jäklars ramlar jag! Håller stenhårt i kameran mot magen och så händer det, jag ramlar bakåt hahahhahahha ben och skidor flyger omkring och det enda jag tänker på är att jag måste rädda kameran!!! "
hahahhahah

Där vaknar jag upp.. ler stort, småfnittrar.. gör allt i min makt för att inte brista ut i skratt för jag ville ju inte störa dom andra hahahhaaha
Tok tok tok
:P

Inga kommentarer: