måndag 8 februari 2010

Våga stå ut, våga vara annorlunda!


Idag har jag varit med en brukare på en kör, Happy Day kören.
Den finns till för handikappade och jag är så himla glad att den existerar för killarna och tjejerna var så lyckliga!!! Så sjukt lyckliga och stolta att få vara med! Idag fick kören några nya låtar att öva in, och man tog ut en massa solister! Nån fick provsjunga, och man såg tydligt hur nervös personen var.. och hur denne sedan brast ut i ett supergulligt leende hihi... Man såg hur styrkan växte inombords och fick personen att strååååååååååla!!! Jag blir så glad! Sen är det underbara att alla är välkomna att medverka i kören!
Tokbra!! :)
Man behöver inte sjunga om man inte vill.. man kan bara vara med och känna samhörighet och känna glädjen värma ens kroppen. Man kan ta i från tårna och inte sätta en enda ton rätt men ändå få vännernas stöd och applåder!

Dom här mänskorna vet hur man skall leva!
:D
Jag lär mycket av att få ta del av den här härliga världen.. av icke "normalsvenssons fungerande hjärnor" dvs ibland fruktansvärt tråkiga, ytliga, rädda för att leva.. för att sticka ut eller göra nåt galet som får medmänniskorna att rynka på pannan och undra, vad är det för fel på na?
Jag anser istället att man ska vara galen! Man ska våga sjunga fast man sjunger falskt om man älskar musiken och sången, inte låta sig hämmas av alla idiotiska normer och dumma idèr om vad som är rätt och fel!

Egentligen existerar enbart ens egen sanning!!
Bara jag vet vad jag blir lycklig av! Är det inte så.. jag blir så glad när man kollar på ett dansgolv och ser massa "fuldanser" och inser att personen är tokglad och har en kolosal inlevelse i varje roligt snedsteg och varje ryckiga häftiga höftrörelse och knasiga mimspel.. känslan är total!
Häftigt! Omgivningen kan liksom suddas ut om man struntar i vad folk tycker och tänker!

Handikappade bryr sig inte!!! Dom lever i nuet!!!
-Hurra, säger jag! Så ska det va!!!
:)
Dom älskar ofta livet, livsglädje!! MMMMMMmmmmmys! Kramar finns i överflöd, de kramar personer de tycker om, fast man kanske bara setts en gång förr och dom inte minns mitt namn! hihi..

Nu ska jag sova med min söta Ronja! Är ledig Tisdag och Onsdag. Imorgon ska jag träffa hundmatte Catherine. Hon tog över mammas hund Zita för nåt år sen tror jag..
Till höger på båda bilderna är Zita, som nu heter någon helt annat!!! Haha Hon heter numera Tussan, men det kallade visst mamsen henne rätt ofta endå! :) Sötis°
Vi ska ta en prommis vid älven få se om de funkar ihop våra hundar! Isåfall kan vi hjälpas år med vovvarna.. vore ju super!
:)

Kram å godnatt!

Inga kommentarer: