söndag 7 februari 2010

Grattis-kryssning, My 30 år!



30 år?!

Är det rent av skönt att äntligen vara där? Man är mogen och livets vishet börjar ta form :) Man vet vad man vill!! ..eller känner man livets hårda andetag som flåsar en i nackhåren och talar om för en vad man borde hunnit med och frågar en vad som väntar i framtiden vilket jag hört kan ge folk en väldans ångest?

Min vän My fyllde 30 igår.. och hur hon känner exakt vet jag nog inte! Haha.. Jag kan säga att jag tyckte inte det kändes ett dugg jobbigt när jag fyllde.. Hade cirkusfest och klädde ut mig till en tiger och tyckte att livet var en fest!
Nu börjar en liten ålderskris infinna sig dock haha.. Varför? Jo.. jag funkar la som alla andra singeltjejer i min ålder!! Dvs på det 32 jordeåret!!
Vill hitta en man att leva mitt liv med, bilda familj..
Jag vill ha hus, vill få en trygg tillvaro och fler hundar att älska hihi mm mm Så jag känner små andetag i nacken! :) Åren swischar iväg så fort! Man undrar vart tiden sprang iväg.. för när jag var 16 år så sa jag till mig själv..
" När jag är 21 jaaaa då är jag rätt gammal, så då lär jag ju få barn! Jag vill ju inte bli en gammal mamma" hahahhaha..
Kan man ju garva åt idag! :P

Nog om det, jag har en kryss att berätta om! Jag tog ett försenat tåg till Stockholm (Jäkla SJ) och hann presic med en öl på Kellys som jag saknat så fasligt, träffade underbara Clara som jag var kontaktperson åt i Stockholm och som jag tycker så hjärligt mycket om!! Hon är världens goaste människa och en god vän till mig och kommer alltid att förbli!!! Träffade även på min klätterkompis Susanne! Sååååå roligt! Alltid lika tokig hihi :D
Sedan styrde vi kosan ut på Ålands hav för att fira henne, My!

-Grattis!!! :)



Silja Galaxy blev det denna gång!
Jag älskar kryssningar!!!! ..hade ni ingen aning om va ;) hihi
Min huskompis Kattislainen som jag hade i Stockholm slirade med hon också, och jag fick äntligen återlämna hennes kattöron!! :D
-Så fina!!
Passar fint på en markatta som hon hehe


Blev buffè.. och jag vill skrika ut en VAAAAARNING!!!
-Ät inte buffè, ta en enkel rätt på Alà carten eller nåt istället!
Jag blev helt sjuuuukt mätt av alla miljoners ton med mat jag fick i mig (ja det var tokgott) och smarrig efterätt därtill och gratis öl! Min mage var stor som om jag var gravid i 4e månaden.. aaaaaah helt galet. Blev så jäkla trött. Kände inte igen mig själv. Sussilainen helt deckad på en kryss! ?????
what?
Blev ferre i Mys och Pärras hytt "delux :P
Champagne.. jag gillar inte det.. usch. Men de andra sörplade i sig duktigt! hihi
Mysan blev lite snurrig hahahhahah
Myran, jag och Pärra satt i sängen och dåsade te!! Jag med Smirnoff Ice i näven. Den är så otroligt god men den var ändå svår att få i sig.. det var ju fullproppat i magen med allt möjligt gött redan innan! Blev tröttare och tröttare.. Arghhhh..
Pärra led av sjösjuka och låg bredvid och försökte fokusera på att inte känna vågorna.. gick la sådär!! :( Hade 2 sjösjuke armband på sig men vem vet om dom funka eller inte??
Slutade med att vi drog iväg och han stannade kvar i hytten och snarkade.
Stackar Pärra!!!



Vi gick til dansen..
Nordman uppträdde, men klockan var nästan 1 så vi såg bara sista låten!!
Typiskt!


Sen var det discot som gällde! Mys syrra Anette bjussa på mer Champagne haha och berätta att lilla My bara vägde 783 gram då hon föddes akut med kejsarsnitt och att ingen trott hon skulle överleva! Vi får vara glada att vi har våran söta lilla My och att hon är vettig!! Hihi.. mycket kan gå fel med så förtidigt födda!
Var mycket syskonkärlek på discot! :) Härligt!

Försökte drick lite mer öl för å vakna te men då blev ja istället illamående.. What??
Så det hela slutade med att jag drack vatten! Vatten.. what?? hahahha.. jaja.. sånt är livet.
Blir inte alltid som man tänkt sig! Så var det slut på 1a kvällen! :)


På vägen hem, 2a dagen!! ..gick jag upp och satt mig i puben medans de andra var på taxfreen.. så himla mysigt! Lyssnade på trubaduren och blev uppraggad av en äkta raggare!! hahahhahahha han var helrolig! Och frillan var helrolig den med! Så jag hade ju.. som ni kanske misstänker...
-Helroligt! haha
Några andra lirare jag snackade med..

My och Kattis letade sig dit! :)
..och vem är det inte som spelar om inte Kattislainens darling Malte!!! haha.
Hon har sett honom flera gånger och har till och med en CD skiva hemma som hon tvingat mig att lyssna på ett flertal gånger hahahhahah shit va roligt!




Självklart måste jag djävlas tebaks så jag tvingade upp Kattis te Malte för ett idolkort! hihi -Jag vet att du älskar mig för det idag Kattis!
Bara att tack mig! :)

Pärra kom!!! Han såg riktigt pigg och fräsh ut.. inte konstig med all sömn han fick! hahaha
Sen började det hela balla ur.. Blev dax för ful-minstunden!!!
Klart man kan roa sig liksom! hahahah
Och alla hängde på! Helt underbart!! :P
-ssschnyyyggt!! :PHär börjar det spåra ur ordentligt!! hahhaha fy fan så sjukt! Varning nr 2 riktas till känsliga läsare!!! Detta kan ge allvarliga men!
Snipp snapp snut.. så var sagan slut! ;)
Kanske är det så här du kommer se ut när du är 97 My..
när du är en riktig gammeltanta!
:P

3 kommentarer:

Unknown sa...

Alltså jag bara ÄÄÄLSKAR alla underbara bilder o ja självklart vill jag ge dig ett STORT TACK för den underbara idolbilden av Malte ;)

My sa...

Hahaa! Ja herrejäklar vilka snygga bilder:) Tack för en rolig kryssning.

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

ja visst!" glömde att skriva om vår underbara SKRIIIIIIIIIK TERAPI på puben! Den är oförglömlig! :) haha
visste att du skulle tacka mig i efterhand för idolbilden!

Ni är så fina! :) hihi