söndag 14 februari 2010

Solig mysig helg & massa SKÖJ!! :)


-Önskar alla en supermysig alla hjärtans dag!!! :)


Har flängt runt på ditt och datt på sista tiden mellan mina arbetspass! :)
Måste berätta om några goa stunder!


Jag börjar med när jag hälsade på Tussan i Torsdags, det blev Ronjas och Tussans 2a "date".
Vi tog först en promenad! Tussan är en väldigt dominant trans-tik! hihi HOn tror nämligen hon är en hanhund! haha.. så roligt! Ronja blev lite rädd ibland och arg ibland och morrade.. men förstår det för Tussan sprang runt henne och skällde för full hals emellanåt! Full fart!!! Haha.. Men väl inne så lugnade de ner sig båda två!

Låg i soffan och myste med mig och Catrin medans vi drack te och åt kakor! :D Ronja morrade lite mer men jag tror det beror på mig! Hon vaktar mig så mycket, vet inte hur jag ska komma till rätta med det problemet?!!! Nån idè nån??
Ronja ska få åka dit idag nån timma och hälsa på utan mig få se hur det går!

Hon är så pluttit lilla Tussan, och så otroligt söt med sina stora öron som flänger och flaxar runt! haha


Ronja var ju sådär imponerad av att jag gosade med Tussan! Helt oförstående!! ..och fasligt svartsjuk!
"Att matte kan svika mig på det här viset! "
-Skandal! :P



Har klippt mig! Blev bra! :) Kanske ingen som ser nån skillnad hahah brukar vara så! Men jag var så himla långhårig innan så känns skönt! Blev en aning kort på den "korta sidan" men det växer ju ut! hihi Änt ä bra så säg! :P

Igår drog jag och Robban ut te Sågmyra, fick låna snöskotrar och drog ut på en tur i det fina vädret!! :) Jätteskoj! Jag åkte runt i den här snyggposen hela tiden!! Hmmm.. :/

Det här är visst en F8 (nedanför!! asså ), va det nu exakt innebär vet jag inne förutom att det går jävvligt fort om man vill haha! Både Robban och jag fick köra den! Kände att jag ville gasa mer och mer men hejdade mig.. Adrenaliiiiiiin! hihi :P Blev lite slirig när man kom upp i fart ordentligt!
Jag tyckte det gick tokfort, men dom andra hade andra åsikter.. sa la mer nåt i stil med:
-Vi har aldrig förr sett den skotern åka så sakta över isen.. *garv

hehe får man bjuda på hahahhahah
Vi körde upp på ett berg till en mysig stuga. Vi hade inte med oss någon matsäck denna gången men nästa gång får man ta å grilla däruppe! Körv o marsmallows :) mums.
Nu fick vi njuta av utisikten.. och det var itne fy skam!



Tittade på all snön som låg så tjock på tak och granar.. frosten hade bitit sig fast i fasaderna och solen sken på dem och på oss från en klar himmel :) Sådana här dagar älskar jag att det är just i Sverige jag lever och bor! Vi har sådana variation i klimatet och det är helt underbart!




Jag som kör:



Det låg glimmande iskristaller över hela snölagret!!! Om man drog skon över det så rasslade det härligt! Diamanter i regnbågens färger så lång ögat kunde se.. så vackert!
Sen blev det taccokväll med grannarna igårkväll! Helkul och sjukt gott! Satt fint i kaggen efter en heldag ute! :P

Maria och Mattias, helsköna! De har knäpp humor och är ja.. knasiga så där allmänt vilket jag tycker är helt underbart! Haha...
Blev några goa öl till maten och så vart man ju tokmätt som man alltid blir av taccos!! :)
Det blev en lugn helg, ingen party! Var jätteskönt! Fredagen blev det bio "Farsan" Var helt OK. Men hade nog väntat mig massa mer tok, men oj oj farsan är ju bara kung! Han är bland de skönaste gubbarna som finns! Haha... Härlig film men man kan absolut se den i TV soffan! Behövs inte ses på Bio! Om ni kan..
- Strunta å se trailern! Jag tycker alltid dom visar alldeles på tok för mycket i trailers!!! Tummen ner för dom!


Idag blev det en härlig prommis runt älven med Ronja och hennes nya hundvakt Jessica. Tror jättemycket på henne, hon är glad och lugn och skön som person! Ronja gillar henne! Dom blir nog kompisar!! Hon ska få ha Ronja hos sig några timmar på Tisdag så dom får lära känna varandra lite mer! :)




-Mys på nu ikväll alla små kollibrier som törstar efter kärleken!
Flyg iväg och leta upp den nu!

Jag ska åka till Robert! :) Blir roligt, kan inte bli annat för vi har alltid skoj ihop! Lika barn leka bäst heter det ju, två tokstollar! haha Kram kram och tack för att ni finns alla goa vänner och min härliga familj! Love U!

Inga kommentarer: