måndag 1 februari 2010

Dömm mig inte!


Tvättar.. Nej, inte alls kul men nödvändigt!! Bland annat min dunjacka! Så skönt för den är verkligen livsviktig för min överlevnad just nu, ett måste att ha nu när kylan krypit sig på oss i vinterlandskapet igen! Sverige är sannerligen att kylslaget land denna vinter, nästan så jag själv kan se en isbjörn komma vandrande ute på en snötäckt äng under en promenad med Ronja.

Burr... jag har huvudvärk igen! Det är följden av kylan för mig, jag spänner mig och får ont i nacke och rygg... som alltid alltid sätter sig som malande spänningshuvudvärk runt ögon och tinningar! Blir så trött! Så jag är väldigt less på den stränga kylan, dvs -15 upptill -22.
Annars är jag tokförtjust i just snön och dess skönhet! Den vill jag inte vara utan! :)
Inte Ronja heller!! :)
Filmade lite under en promenad längs med Dalälven:



Jag är inte speciellt förtjust i pessimister, men just idag så är jag en! hahah..
Vad ska jag göra idag.. jo jag ska till Ludvika och besiktiga min skrotis, dvs Bilen!
Jag intalar mig att det kommer gå helt åt skogen med allt.. att den i katastrofalt skick och inget går att rädda... att det blir skroten nästa som gäller för det förbaskade skrället! Om den mot förmodan går igenom så blir jag ju TOKglad! :) Just i detta fall tror jag den taktiken funkar bäst!
Förvänta mig det västa och bli glatt överaskad om nåt är OK! Hahahahhahaha...



På vägen hem ska jag åka förbi Rämshyttan och hälsa på Robban, Ronja ska få sig en långpromenad ut på sjön! Hon kommer älska det! Få springa fritt ute på vidderna! Är helt fantastiskt vackert där ute! Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran ut för att fånga allt det sagolika hihi!
Robert är killen jag var tillsammans med då jag flyttade hit! Fungerade inte.. inte då, så tog slut i Augusti förra året.
Vi har börjat umgåtts igen nu och har så himla skoj ihop! Mycket tok och mycket skratt! Hittar på massa skoj ihop.. sen får man ju se hur det slutar! Jag trivs jättebra med honom nu och har ingen anledning att skynda in i nåt! Jag tar dagen som den kommer och fortsätter att umgås med mänskor som jag mår bra av! Endel verkar bli irriterade övar detta.. att jag umgås med mitt X. Blir så besviken att en del inte bara kan lyssna på vad jag har att säga, på hur jag mår och hur jag tänker och känner!
Varför dömma mig? Varför dömma honom? Varför dömma någon innan man lärt känna personen!
Jag är en person som inte dömmer andra i första taget! Fast folk runtomkring mig pratar illa om en person så vägrar jag ändå att dömma den! Jag anser att alla har en chans att välja hur den personen är i mötet med just mig! Alla energier går inte ihop, alla kan bara inte tycka om varandra! Sånt är livet! Mycket som kan gå fel i relationer!! Missförstånd.. mm mm
Så jag låter alla få chansen att visa sitt sanna jag, få välja hur personen vill bemöta mig, respektera mig eller nedvärdera mig.. visa mig äkta omtanke och förståelse eller vara känslokall och egoistikt. Men alla kan vi göra våra egna val, och alla kan vi välja att ändra på oss! Att tänka om!
Jag är beredd att lyssna och känna av. Jag är beredd att prata och säga min mening! Att säga ifrån om någon behandlar mig illa!


Jag önskar att andra behandlar mig lika.
Att jag får chansen att berätta min historia!
Ge av mitt inre! Att inte bli dömd på förhand!
Ge och ta!

Det är den rätta livsfilosofin anser jag! :)



Avslutar med en film från helgen i Göteborg!!
Lilla Alice som myser med moster Rebecca, det här är kärlek det! Saknar min syster Lotta och hennes supermysiga dotter!!! Ni är för goa!! :)


Inga kommentarer: