tisdag 9 februari 2010

Hund prommis runt älven i snöyran!

Sitter i soffan med en nybadad Ronja bredvid mig.. hon sover!! :) oj ska nog kolla mitt te!! På spisen hehe ..ingen fara! Har full konroll....hihi Blev supergott ChaiTe! :) Till det har jag 2 skorpor med smör och ost och 2 choklad bitar, Toblerone! En vit choklad och mörk! JO vars jag har det bra! :)

Har varit ute på en jättelång prommis runt älven med Catrin och hennes söta Tussan!! Ett riktigt litet yrväder, så söt och pluttig tjej! :)

Tussan var från början min mammas hund, ( Då under namnet Zita) men för 1,5 år sedan fick Catrin ta över henne och dom trivs så bra ihop! hihi så kul att det fungerade så bra!!! :) Men, man behöver alltid bra hundvakter :) så vi tänkte att vi kunde utbyta tjänster om våra vovvar funkar ihop! Jag skulle tycka det var superkoj att få ha Tussan hemma ibland, saknat henne!!! Jag var själv jättesugen på att ta hand om henne då hon inte fungerade med mammas andra hund Thea men jag bodde i Stockholm då och hade ingen som helst chans att leva hundliv!!! Buhuuuu... Men så glad att hon kom till Catrine som är en gammal arbetskollega till både mig och mor!

Och vad är inte bäst då om inte en..
-lååååååång
promenad så dom får lära känna varandra riktigt bra och busa ihop!


När vi började vår promenad så var det superfint väder! En del stora snöflingor seglade sakta ner från skyn och det såg nästa ut som att solen skulle kunna leta sig fram! Helt underbart! Bara 2 minusgrader och vi myste allihopa! :)

Gosigt värre! :)


Ronja studsade runt i snön som en liten mullvad och rullade runt så snön yrde, lilla Tussan stod förundrat och funderade vad den den tokiga hunden höll på med hahahhahah.. Hon var inte själv så förtjust i att hoppa runt i snön men försökte ändå få igång sin nyfunna kompis på bus, hoppade runt Ronja och smågläfste. Tussan är tiken som tror hon är hanhund! Så roligt när hon lyfter på benet och kissar, hon tog sig till och med friheten att hoppa upp på Ronja en gång och jucka lite.. OOOOooooojdå! Blev inte poppis! Haha.. Morr morr.. men förstår hon är ju en skönhet! :)

Var jättekul att träffa Catrin igen, var många många år sen vi träffades och kunde prata så här! Himla roligt och att få höra hur hennes liv tedde sig! Önskar henne lycka till med allt!! Hon är så snäll och go förtjänar verkligen att ha det bra! :)


Det värsta med alla snön är hur den bakar ihop sig till små snöbollar i Ronjas päls! Stoooora bollar under hela magen. Det klirrade då hon gick som av julgranskulor som slår mot varandra. Heltokigt. Blev många stopp för att rensa tassarna från isklumpar!
Tussan fick även hon stora bollar under sina små små tassar men hon vägrade bestämmt att få hjälp! Skällde bara på oss då vi antagligen luvade henne! Pluttisen fick bäras sista biten eftersom snäbollen under tassen var större än tassen själv haha.. haltade fram lillskruttan! Tur man är liten och lätt!! :D

När vi var nästan runt hela älven så började det blåsa upp vi hamnar mitt i en mini snöstorm! Huuuuu inte kul! Skyndade vidare och snart var vi hemma!!! Skönt!

Ronja fick bada väl hemma för att få bort all is och snö.. inte poppis! :( Men som sagt snusar hon sött och belåtet i soffan nu! Min älskade lilla tjej!


Love you soooo much!!!

Vill bara säga att...
-Efter Regn kommer solsken!
:D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig promenad, jätteroligt att träffa dig igen med...Ser fram emot nästa gång och se tjejerna tillsammans igen...Kramis!!!

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

ja blir superroligt å hälsa på er på torsdag! Ser vi fram emot både jag å Ronja!! :)