torsdag 23 december 2010

God Jul!!! :)

Ja, men då vill jag bara säga..
-Goooo Jul till hela världen!
Hemma en snabb sväng för att sätta på mig tomteluvan hehe och slå in alla klappar för att hoppa på Rudolf och flyga över himlavalvet hem till mor min igen. Väl där ska jag och lillsyrran göra kola!! :) Mums..


Har varit väldigt pysslig den här December med att baka och göra julgodis! Igår bakade jag och syrran saffransbullar med mandelmassa i. Sååå sjukt gott! Var uppe till 01.00 haha..

Har även gjort:
  1. Ischoklad.. sjukt enkelt att göra! Sånt gillar jag!! :)
  2. Rischoklad. Same same som ovan. Busenkelt!
  3. Chokladkorvar hahaha jag vet låter jätteknasigt! Kändes mysko att göra dessa korvar kan jag meddela!!! Jag smälte choklad och smör.. i med hackad mandel, torkade jordgubbar, smulade digestivekex och sedan skulle jag försöka rulla allt detta jox till en körv som sagt. Kändes som att man klämde på en bajskorv! Tur jag hade Daniela här så ni kunde garva åt detta hahhaha humorn var på extremt låg nivå!! HEhe. Sedan skall korvarna stå i kylen över natten och på med florsocker. Gick inte att skära skivor så bra som jag hade tänkt men smarresmaskens blidde rä!! :P
  4. Bakat pepperkakor.. gaaaaalna pepparkakor! hihi

Inga kommentarer: