måndag 20 december 2010

Dörrar.

Ja.. här sitter jag hemma och deppar! :(
Funderar över vad för jobb jag borde söka. Har sökt massor men inget går i lås! Får inga besked, allt hänger liksom i luften. Det är helt fel tid att bli arbetslös nu före jul kan jag säga.. herregud. Helt omöjligt faktiskt! Hmmmm brukar inte säga så, att saker är omöjliga. OptimistSussi är begravd just idag! Alla jag pratar med säger "Nej allt är fixat till jul så du får återkomma i Januari". Förtår dem, fullt upp innan juletider och som sagt, vikarier och dyligt är uppstyrt för lääääänge sedan. oj ojoj ..
What to do?
Ha is i magen.. jo just det. Fryser gör jag i vinterkylan, men is i magen? Noooooooo inge alls, inte idag allafall. Jag har rätt till Akassa, men.. varför dessa men!? :(
Men, jag sade upp mig vilket resulterar i 90 dagars karens! Aaaaahh. Morr. Och jag vill få ruljans på mitt företag nu till 2011 så är det ingen idè att ens söka Akassa. Alltså, här står jag utan jobb, har lite vikariejobb men men men vad händer om det fortsätter så här? När mina få besparingar är slut? Som sagt, jag får panik på att tänka på detta!!Lästa idag om en engelsman i ekonomisk kris. Hade enbart 150kr i plånboken när han upptäcker att han vunnit 25 miljoner! Skall jag spela på Lotto? ;)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article8306062.ab

Tänkte att någon god kraft i universum skulle öppna dörrar för mig efter att jag sade upp mig från förra jobbet för det kändes så rätt att göra det och gå vidare.
Var sedan nära att jag fick en tjänst men så stängdes den dörren tyvärr.
men det är kanske jag som måste öppna dom själv!? Frågan är bara..
-Vart är dom??

Jag skulle vilja hitta dörren till Narnia idag, gå in i fantasins värld. Möta spännande varelser och möte hissnande äventyr som fyller mig med energi och glädje! :)
Helst av allt vill jag resa, ut på verkliga äventyr såklart, resetarmen stillar sig nog aldrig i mig! Men har inte pengar..
Efterlyser en miljonär!!!!!!! ;) Haha spelar ingen roll om du är elak eller ful, bara du bjuder mig på en utlandssemester till Nya Zeeland!!!! :D

Hmm.. går upp och ner. Ibland är jag tokoptimist och oron över ekonomin förvinner, sedan springer förnuftet ikapp mig och jag ser mitt sparande försvinna upp i rök de närmta månderna!

Hoppas att jag öppnar ögonen imorgon och åter tänker "Det ordnar sig" För ordnat sig, det har det gjort i hela mitt liv! Det är min livsfilosofi, att det ordnar sig! Måste bara kämpa för det nu.. och jag tycker att jag kämpat så mycket på sista tiden, så mycket energi som gått åt till att kämpa! Vore bara så skönt om det kunde ordnat sig utan att jag måste ge så mycket av mig själv och mina energireserver!

Nu ska jag ta fram julgranen!
Sedan kanske göra lite julgodis eller baka.

Inga kommentarer: