fredag 2 oktober 2009

Det ordnar sig alltid!

Har en ny favvo låt! :D
Outfield, Your love.
Den är så skön.. får bara en sån skön känsla i magen när jag lyssnar på den!
Kanske beror på mina tankar... hur dom påverkar mig! :P
youtube klipp
http://www.youtube.com/watch?v=h_bmOp2UWOc

Jag har ofta i mitt liv tänkt tanken.. Det ordnar sig!! Den tanken är skön.. och det mojjiga är att det alltid har slått in! Man måste nog vänta sig att man kommer finna lösningar.. att den positiva vind man sänder ut i världen vänder om och för med sig nåt guldglimmande och glatt tillbaka! :D Det gäller såklar även om jag sände ut negavita tankar och morrade likt besten te varg i den oändliga historien mot världen med förakt och misstro, då kommer inga goda ting att finna mig. Man finner istället ett oändligt svart hål som suger ens livslust ur ens arma kropp och tar ens drömmar.. man ser inget slut! Inga glada leenden.. ser enbart olycka i sikte. Man avundas kärleken den vackra söta varma kärleken.. lyckan.. men den är glömd och nedgrävd i mörkrets avgrund och bland den bittra askan som sveper fram läng med ensamhetens stig.

Okey jag erkänner jag är tidsoptimist!
Värdelös på att planera min tid! Men jag säger bara..


-javisst
för optimist! haha


Jag är varjefall en gla skit som tror på lycka och framgång och att kärleken finns där ute :)
..och att jag ska komma i tid! :P
..och att jag ska få jobb.. me okay haft en del jobb ångest!! Erkänner.. men har även sagt till mig när jag befunnit mig i "har inget jobb träsket" att..
-Sussi ryck upp dig, såklart du får jobb! Ring enhetscheferna igen.. det kan ge nåt! Ja.. lite tjatigt.. men vafasen.. go for it Sussi! Så har jag tvingat mig att leta på telefon nummer.. lyfta luren.. ringa.. att söka jobb!
Enda sättet ju hahahhahah men lätt att hamna i ett farlamat läge! Metalt och fysiskt.. man orkar inte lyfta luren! But i did it.. yes i did.. och samtalen jag gjorde just den dagen.. i torsdags den 1a oktober gav mig ett kontaktpersons uppdrag!! :) hihi
och.. ett telenummer och tips om jobb på ett gruppboende. Ska ringa henne imorgon igen angåendet det!
Fick även ett samtal från en personalchef från ett bemanningsbolag för personliga assistenter som frågar mig om jag är intresserad av jobb! Som om jag inte var hehehhe blev så glad!
Ska dit idag kl 10.00 på möte med mamman och få info om brukaren!
Spännande!

Så håll tummarna för mig! Låt ingen ta era drömmar.. era vilda varma vindar från er. Låt dom spela fritt bland trädkronorna! Som Kaj Polack skriver:

"Du väljer dina tankar..
och därmed dina känslor"
Du väljer ditt liv!




Inga kommentarer: