onsdag 21 oktober 2009

Fångad i en flod!

Varför är det så besvärligt ibland???????
Kan saker å ting inte bara flyta på? Som en harmonisk och följsam flod, fast när jag tänker efter så existerar ingen sådan flod!!!!!!!
Floden är för fasen inte så lätt att följa med alla gånger. Finns stora vassa stenar att krocka med, våldsamma strömmar.. granris att fastna i med djupa rivsår som följd, branta vattenfall då man faller hejdlöst, man kan förfrysa i köldslaget vatten eller hamna i alaska o bli isbjörnsmiddag, kan förekomma torka och man ligger plötsligt ensam på en öde sandbank utan vatten i sikte å döööööör av törst, eller så blir det översvämning fy kanske man hamnar i en sunkig källare som är mögelbeklädd redan innan å blandas med oljerester från den gamla moppen från 50 talet som ägaren försökt restaurera.. blir piraj eller krokodilkalas så blodet sprutar.. Ja fy floden är kanske inte så lätt endå!!!!!
...eller så blir man upp plockad av sköna infödingar i regnskogen och får leva häftigt djungelliv och svinga sig fram med lianer med en tam leguan på sin högra axel!!! Coooooooler..

Eller så tar jag mig själv upp ur en "falla-i-floden-situaion" Jag följer med strömmen en bit.. väjer för granriset, brottas med krokodilen och självklart så tämjer jag den och använder till båt för att ta mig levande igenom pirajabukten och ta mig upp på land!! Punkt slut hahahhahaha
Hmmm.. är det så här i livet! Ibland är det sagolikt... andra gånger stöter man på hinder i sin väg! Gäller att inte stanna kvar i smärtan då utan agera!!! Lösa problematiken!!
-Inget gott som inte för nåt ont med sig!
Var det så talesättet var hahahahhaah Näääääääääää :P Är nog en salig kompott ibland men jag tror att man det är vissa saker som är menade som utmaningar för just mig. Man lär sig av allt man går igenom! Alla hinder för en framåt då man bemästrat dom! Ger en nya krafter, insikter om sig själv eller nya kontakter som berikar ens liv!

Tänker hela tiden på Kaj Polacks ord:
"Jag styr mina egna tankar och hur dom påverkar mig"
"Jag styr mitt liv"
..men ibland måste man få bryta ihop också.. få utlopp för frustrationen.. när det bara blir för mycket. Gråta.. skrika.. slänga grejer i väggen så det smäller hårt!
Kan va sjukt skönt! hehe

Jag har endel problematik jag lär lösa!
  1. Hundvakt till Ronja då jag arbetar! Har min underbara granntant som erbjudit sig att vara hundvakt men hon är bortresa just nu, jag vet inte hur länge! Saknar dig!!! aaaah -Kom Hem!! :P Har fått nys om en sajt också som verkar kanonbra där man kan se hundvakter i sitt närområde, man skriver in sin adress så ger den alternativ och man kan lägga upp en egen profil! Ska jag göra idag.. sweet!!!! http://www.grannar.se/
  2. Min bil som är paj ger mig rediga stress & ångest doser då man blir beroende av andra.. låna bilar och behöva be om hjälp. Det tar emot.. usch. Jag är en självständig person och vill inte känna mig beroende av andra.. och absolut inte känna mig till besvär! Skitjobbigt! Vill helst köpa ny bil men har inte råd just nu då jag haft lite jobb=minimal lön den 25e. Får bli å fixa upp skitbilen! Suck..
  3. Ska ringa nu o kolla upp A kassan!! Har jag rätt till det som egen företagare? Hoppas hoppas hoppas.. och hur ser det förbaskade reglementet ut angående den sörjan.... ändrar dom la stup i kvarten!
  4. Ska jag lägga ner mitt företag? Eller ska jag gå en kurs i bildbearbetning och köpa mer fotoutrustning och ta egna stillbildsuppdrag? Det kostar... hmmm what to do.. har inte pengar NU. Men det känns superkoj jag älskar ju att fotografera!! Måste ha en ny extern blixt/vidvinkelobjektiv/photoshop.
Ja.. jag har lite att fundera över.. men ska nog ta och ringa A kassa NU!
Så har jag lite mindre eventuellt att funderar över sen! Kanske mer att göra om jag kan få akassa... ringa alla arbetsgivare och be dom skicka mig arbetsgivarintyg.. men men det visar sig!

3 kommentarer:

Lotta sa...

åhhh ,ja man får skrika ut sin frustration, det handlar ju oxå om att välja,,, man måste välja att få utlopp för sina känslor, man kan inte bara packa in dem i fina små kaj pollak paket. man måste välja att ibalnd bara agera ut dem, rensa alla gamla rör.. jepp det tror jag på., fan sussi, du kommer klara det här med, det är tufft men Ronja är ju världens goaste och det kommer va massa som vill passa henne. och jobb har du ju fått nu. så allt kommer lösa sig., din gubbe kommer oxå att bli kär i ROnja, det tar lite tid bara. jag lover. love you. puss

Catherine sa...

Grattis grattis på födelsedagen hoppas den blir toppenbra.
Tänker på förra året när vi var ner till Stockholm och grattade dig, och vi var ner í en mörk källare och åt mat. Kyparen kom ju med ett ljus så vi gamlingar skulle kunna läsa menyn :-)
Själv ska jag krypa ner i sängen och sova, har nu jobbat tre nätter och den sista blev ju extra lång, 12 timmar Tänk att en "futtig" timmme kan göra natten väldigt lång
Kram Kram
Catherine (kolla stavningen :-))

Alex sa...

infödingar i regnskogen och deras djungelliv, de finns om kring dej i din vardag ... jo jag lovar.. titta lite extra på någon utav dina vänner.. de är nämligen utklädda och sända just till dej ... för att hjälpa dej eller visa dej vägen eller bara ge dej lite glädje.. och det där med att slåss med krokodiler det ingår liksom ibland...
keep up the good work sötis..!