lördag 31 oktober 2009

Rädd för döden!


Jag borde bli vän med döden! Då menar jag att jag borde försonas.. för jag är skapligt rädd för den! Men jag börjar tänka mer att saker och ting som sker har en mening, och den tanken hjälper mig på vägen att försonas med döden! fyyyyy skrämmande, chockerande att någon kan tas ifrån en så plötsligt! Igår följde jag med mor och mina mostrar till Hofors för att se om mormors och morfars grav. Vi planterade ljung, silver ek och en rolig lila kål planta haha.. frän!!
Men min mormor var himla frän också så passar ju finfint! :) Var många år sedan jag var där så kändes bra!

Jag har alltid haft för mig att jag var 13 då morfar gick bort men såg nu att det var helt galet fel! Den korrekta ålderna var 11! Hans död påverkade min uppfattning ang ciggisar! De livsfarliga!
Han gick nämligen bort pga lungcanser.. rökte som en borstspindel! Sista gången jag såg honom blev ja rädd! Han såg kuslig ut! Nej jag slår ner näven för rökare!!
-Sluta röka gott folk! Bry er om ert eget välbefinnande och medmänskorna som mår illa av rökodören ni förpestar era lungor med! Känner för att skriva ett rim:

Börja möka, sluta röka
Javisst till att lukta prutt, än att lungan förvandlas till en hoptorkad äppleskrutt
Skit ut i båda fallen.. men ta en funderare.. och använd skallen!!
Lätta på trycket och känn välbehag i magen o baken, eller ta en cigg och känn den förbannade smaken
Beroendets är djävulens gift, som till underjorden kan ge dit gratis lift
Motstå lusten, öppna julmusten! :P
Jag uppmanar dig: -Håll dig vaken!!!
Vem vet om du är frisk nog och med barnen får tända adventljus staken!

Men gud va hemskt den blev hahahahhahah.. trot inte jag är så förljust i rökning med tanke på vad jag åstadkom för rim haha
Ha en bra Alla helgons dag och sänd en tanke till nära och kära.. både levande och bortgångna! Glöm inte bort de som finns omkring oss och skänker oss glädje och kärlek! :) Ta ingen för given! Ska ut på Hela Huset i Gungar ikväll få se om jag ska försöka spöka ut mig lite.. jag älskar att klä ut mig! Är så himla skoj! :) Hoppas få se många spöken ikväll!!
Ner te tvättstugan snart igen.. sen kommer mamma, Beccis och moster Leila på besök! Mys!
Sen ska jag ev åka och hämta hem Ronja!! Blir supermysigt och få träffa min älskade tjej igen! hihi saknat henne så himla mycket!

Inga kommentarer: