onsdag 28 oktober 2009

Pök kalas!!! :P

Min lilla tjej Ronja är inte här!!! Känns underligt! Saknar henne redan! Hon är nu i Karlstad och flörtar med en hane hihihii.. har visst redan fått ha pökkalas hahhahah!! :P igår kväll med Dylan!
http://glittertindskennel.se/text1_65.html Bli av med sin oskuld och allt.. är ju omvälvande herregud! hihi hoppas hon har det bra gumsan!
Men oj sikken snurrig dag det var igår.. måste ju bara berätta..

Kl 08.15 var jag med Ronja på djursjukhuset i Falun för att kolla Hjärta och Ögon inför parning!
Hade fått med mig reg papper och rabattkort och pengar av Margot som äger kenneln som Ronja kommer ifrån (jag är än så länge fodervärd) Jag kom på fler saker att ta upp väl där, bla noskvalser (hon nyser så mycket) hennes öronproblematik (hon varar för 3e ggn i samma öra på ett halvår) så fick recept på medicin för öroninflammation, tankköttet är irriterat pga av lite tandsten.
Ronja blev jättenervös innan allt var klart och väl ute vid disken för betalningen fanns fler hundar och Ronja började såklart tokskälla och studsa runt och dra och ville inte alls lyssna på mig.. åååååååå dryyyyygt!!!! Självklart ville jag bara ut därifrån!! Och det fort!
  • Första misstaget på dagen: Glömde lämna fram rabattkortet som gav 10% som Margot åkt och lämnat till mig i Söndags! Detta kom jag tyvärr inte på förens många många timmar senare!!! Suck...- Är svindyrt på djursjukhuset!
  • Misstag nr 2: Hade även av Margot fått en valp annons som hon bad mig sätta upp där!! Men nej, visst glömde jag även detta.... kom på det när jag var hos min bror i Falun och hälsade på så den satt jag upp på hemvägen så det misstaget åtgärdat!!!!!
Verkligen skönt.. andades ut! Jobbigt glömma sånt! Hade superdupermysigt hos brollan träffade hans döttrar Sofie 8 år och Amanda 15 år. Så ringde Margot och undrade om jag kunde skjutsa Ronja till Mockfjärd samma dag, innan kl 17.00 Blev jättestressigt, for te Blge med Ronja (sätta upp annonser på vägen) hem och packa med mig hundmat/mediciner för öronen/koppel och iväg!!Himlen var underbart rosa/orange, matchade alla fina höstlöven just nu! Vackert.. och bredvid mig sitter väldens finaste Ronja! :) Väl framme blev det snabba bud, kallade över henne i Margot bil.. var som om hon kände på sig att jag skulle lämna henne för hon smet ut och hoppade in i min bil igen, satt sig på samma plats som ovan och ville inte komma ut!!! ooooooo blev jag ledsen i ögat!! Fick bära över henne igen. Kollade vilka papper/kvitton hon skulle ha av mig.. och satana pärkällä..
  • misstag nr 3: Glömde helt bort å slunga över påsen med maten/koppel/mediciner.. aaaaaaaaaah varför så snurrigt??
  • ..och Margot blev mäkta imponerad att jag glömt slänga fram rabbatkortet NOT!
Jaja.. klanto klanto snurriga mig!!! Mot Borlänge igen i mörkret på slingriga småvägar jag inte känner igen.. otäckt! Är så mörkrädd.. och skraj att djur ska hoppa upp på vägen..
Utan min sötis!!! Kändes så fel!
Pratade nyss med Margot.. hon berättade att dom som tog emot henne för parningen ville köpa henne!!!!! Dom tyckte att dom skulle få göra det och att jag inte skulle få igen henne men Margot hade sagt blankt NEJ! Vi har ju avtal skrivet å allt så går inte att häva hur som helst och jag vill ju ha tillbaka min lilla älsklingstjej!!! Buhuuuuuuuu bara tanken att inte få igen henne..
FY!! Men förstår att dom blev kär i Ronja! Världens sötaste vovvsing ju! hihi'
  • Sista misstaget som jag ordentligt blitt medveten om först idag var hur förbannat dyrt allt är på djursjukhus!!!! Dom tog en odling i örat på henne som kostade 225kr för utförandet plus 400kr för labbkostnader!!!!!! -AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHhhhhhhhhhh satana pärkäla igen!! Gör jag aldrig om! Allt annat än akut sjukvård skall göras hos vanliga veterinärer! Visste jag inte om att dom roffar åt sig ens pengar på det viset! Dom borde skämmas!!!!!!

Dagdrömmer om att få köra bil igen!!!!
Hoppas jag snart vaknar upp.. i en bil!! :) hihi

Åkte jag ut på vishan igårkväll med min skit Renault te Xet Robban så skulle han kolla över den idag.. så himla schysst!! Hoppas att han lyckas fixa den, men ev så hade han en annan Renault på G som jag kanske får köpa för enbart 2000kr.. men jag ska inte hoppa högt än. Lär se om den funke först hmmmmmmmm.. ingen mer skit säger jag bara!!!!!!!!!!!
Nog med det, mitt gamla hjärta klarar inte mer :P

Inga kommentarer: