tisdag 6 oktober 2009

Sagolika Borlänge! :)


Så glad.. Var på jobb intervju idag på Stugknuten!
Ett privat bemanningsföretag för personliga assistenter! Träffade en chef och en mamma för en brukar jag ev kommer få jobba hos och kändes verkligen superbra! Man känner det i magen helt enkelt, och min magkänsla idag sa till mig att..
"Här vill jag arbeta"
hihi
:)
Hon skulle höra av sig på Torsdag, så håll tummarna! Det var en tjänst på 75% eller timvik som gällde! Brukar lät helskön också.. hoppas på intro där!
Isåfall så behöver jag nog en dagmatte åt min Ronja, var nämligen 14h pass!Nån som är intresserad? Jag har en gullig pensionär i min trappuppgång som kärat ner sig totalt i söta lilla Ronja haha hon är en sån där tant som man bara hör talas om och själv önskar sig som granne.. hon kom upp med hemkokt lingonsylt en gång och kött som hon kokat speciellt till Ronja!! Godis! hihi.. en annan gång fick jag en mumsig sockerkaka och en tårtbit :) Fått gele och ännu en sylt hahahaha är det inte supergulligt så säg! haha.. ska prata med henne när hon kommer hem, är bortrest nu! Saknar henne tanta!

Nu ska jag måla lite på min tavla.. vill ha den klar till på Lördag, då är det inflyttningsferre som gäller! Måste även måla mitt matbord som fortfarande står i källaren!
Vart iväg o Flashat min X Box idag.. blir nämligen Guitar Hero kväll på Lördag!! Får man bränna lite shyssta spel bara.. hehe
Love it! Köpt trummor och mic o grejer.. blir helt grymt!
Pepp som bara den! hehe..
Så bara te och utmana mig!!!!! :P ..om nån törs!!

Hur som helst så känner jag mig så himla lycklig.. i livet! Mår verkligen toppenbra! :)
Vill bara säga det! :) Varm o go i hjärtat och allt verkar bli så himla bra!
Änt ä ooootroligt! Kommer man te Borlänge så ba faller alla bitar på plats! haha..
Jag hurrar för Borlänge som jag en gång i tiden avskydde och aldrig aldrig skulle flytta tillbaka till hahahhaha... så kan det gå! Man måste få flyga iväg ibland och uppleva annat.. få andra intryck och få längta.. och tillsist uppskatta det man föraktade och se det goda och underbara i staden! Lugnet.. närhet till nära o kära.. trygghetskänslan... slippa stressen, oljudet från storstadens sus o brus.. ilsken stämning i T banan och underliga blickar om man råkar prata med en person man inte känner.. direkt blev man dömd till en psysksjuk rymling.. här i Borlänge råkar man ut för då och då att medmänniskor hälsa på en! hahah.. härlig och ovanlig känsla må jag säga! Första veckan här pirrade det i magen då jag upptäckte allt det sagolika med staden! Men många som alltid bott här kan bara inte förstå! Men Stockholm fick mig att få andra värderingar och det är jag tacksam för! Så........
-Tack Stockholm för de 6 år jag bodde där!

Nu vet jag att det är här jag vill stanna! :)

Borlänge är guld!
Och inte minst folket som bor här!
Sicka guldkorn här finns! Så glad att jag funnit ett och annat! ;)


Imorsse låg frosten tät i gräset! Ronja rullade lycklig runt och kanade fram på sina fluffiga öron! Så söt! Klädde mig riktigt varmt så blev en härlig stund i höstkylan bland alla löven som virvlader runt!



2 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt,, !!! du nu har Sally börjat tjorva med, fan, funkade inte i morse när jag ksulle åka te jobbe

Alex sa...

vilken guldgranne du har! hon verkar som en perfekt mormor... du borde överraska henne nån gång.. hon tycker säkert det är jättekul att få lite sällskap av ronja på dagarna också... perfekt match!