onsdag 7 oktober 2009

Bilhaveri!

Kände mitt kall för dagen! Att gå te gymmet! Måste ju jobba på mina kanoner!! :P Fick med mig min goa vän Jessica och vi hade så himla skoj.. lyfte skrot för fullt och pladdrade om ditt o datt!
¨Så kom vi in på min bil. Min skrutt.. min fungerande skitbil.. den krånglar för fullt.
Bla går inte bakrutan att veva upp utan det är ständigt en glipa på ca 3-4 cm.. oroande inför vinter och kyla!!! Även så krånglar startmotorn.. men har den inte startat så har jag slått med ett metallföremål på startmotorn så har den hoppat igång sen! Nej, inte idealet men vatusan.. hehe den har ju funkat! :P
Nåt att ta sig runt i, det är ju gött! Bara bil är en lyx med tanke på enbart lokattrafiken jag transporterade mig i Stockholms kaostrafik/befolkning.
Vi bestämmer att vi tar min bil hem te mig.. ska äta nåt gott, ha lite frisör time.. hon ska klippa mig.. skoj! Så vi byter om och går ut! Glada å nöjda efter ett härligt gympass packar vi in oss i bilen och jag för in nyckeln och vrider om.........................
Tror ni att bilfanskapet startar????
-Nej
..suck.. öppnar huven, Jessica tar plats framför ratten.. jag slår.. hon vrider nyckeln.. inget händer.. jag slår hårdare.. hon vrider nyckelt.. ingen händer.. vafan!-Idiotbil!!!!!! Lovar jag drämde på som bara den.. nu är väl den förbannade startmotorn helt jävvla kaputt! Har go lust köra bilskiten på tippen! Slutade med att vi fick gå hem te Jessica och hon skjutsade hem mig! Snälla Jessica!
Måste ta mig en funderare hur jag ska lösa det här. Försöka fixa bilen eller satsa på nåt nytt. Ta lån för å köpa en ordentlig kärra? Eller nåt halvdant igen som inte kostar så mycket?
pust å stön.. inge roligt idag!
Men nu ska jag måla lite igen.. få tankarna på annat..

Ciao..


lite senare....
SÅ GLAD! DOM RINGDE FRÅN STUGKNUTEN, DOM GILLADE MIG SKARPT OCH VILLE INTRODUCERA MIG PÅ FLERA BRUKARE!!
-JIPPIIIIIIII! :D
kan inte va mer än lycklig o olyckan! hahahhahaah
som sagt, det ordnar sig! säkert även med bilen! Undrar bara HUR? haha

2 kommentarer:

Lotta sa...

ja herregud, dessa gamla skrotbilar, jag tänkte oxå så i morse när jag åkte till jobbet, för sally funkade ju inte. blä, grrr. men jag blev inte så arg, jag fick ju låna en av birgitta och thomas bilar. =)
så det löste sig. men men, skulle vara skönt med en bil man inte behöver oroa sig över om den skall funka eller inte.....

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

ja vill ha en ny bil!!!!!!!!!!!!!!!!
hoppas det ordnat upp sig med Sally, hon som funkat så bra innan!! bhuuuu verkligen surt när bilar grinar illa!
Men jag cyklar mycket nu är ju superbra motion! hihi