måndag 28 september 2009

IOS booze cruise reunion! :P

Mår skit! Bakistrött än... Har varit på IOS kryss! Kryss är helt jävvla tokroligt, men att man sen då ma kommit hem känner sig som en levande död är en helt annan femma!
Bussresan hem bestod av att jag sov massa.. lyssnade på roligt kryss skvaller haha men tyvärr även illamående.. älskade mamma fick skjutsa hem en sleten dotter!
Fy fan deckade när jag kom hem.. bäddade ner mig och sen låg jag där praktiskt taget hela kvällen! Var tvungen att ta hundarna ut på kisspommis! Varje steg var en kamp för överlednad och jag bad min Ronja att vara snäll och inte dra för matte har förstår du gullet ingen kraft å sätta emot! :) Tror ni hon lyssade. NÄÄÄÄÄ... det kom 2 hundar och Ronja och Thea förvandlas te två fräsande lejonhannar. Jag kämpar med koppel.. svetten letar sig fram.. illamåendet gör mig kräksjuk.. äääååååooooo sluta hundar snälla! Still! I ett ögonblick av koppeltrasselshärveriförsökatt komma loss sliter sig Thea och sätte av rakt mot hunden dom skällt på en kvart hahahha.. my good!
Som tur är blir matten inte arg alls utan bara skrattar! HOn tyckte säkert synd o mig då hon såg mina rödsprängda ögon, paniken i blicken.. den rufsiga frisyren som stod åt alla håll och svetten i pannan! haha
Gick hem, käka chips och somna om! Snark..


IOS kryss= Ett gäng galningar som man inte kan annat än att älska.. ett gäng som varit på den mysiga och ibland mystiska grekiska party ön IOS som ses 1 eller 2 ggr/år på SILJA SYMFONI te Helsinki och, en redig reunion med rediga drinkar och såklart finns rediga karlar och tjejer i sällskapet! :D
Självfallet är alla välkomna på dom här kryssarna.. bara man tar med ett glatt leende! hihi
Adde är vår främsta expert på det här med glada leenden! Så söt!
-Kan inte vara utan dig gumsan! Ingen ioskryss utan glada Addelainen!
Man kan även ta med ett par toksnygga silverbollar/snygg cool rosa kepa/läckra boaormar i fräsiga färger hihi.. va rooooligt du hittade din röda fina stjärna Kattislainen! :)


Lite minne från kryssen..
Först det värsta :(
*Min silvriga kompakt digital kamera är borta.. efterlyser den här! Nån som sett den?? Riktigt jobbigt.. försvann spårlöst 1a kvällen!!!!!
Så.. det bästa med kryssen:
*Den finska kareokeybaren i Helsinki hahaha.. galen dag asså hehe.. Börja med att jag blev uppraggad av finska pojkarna Kaj och Björn.. sliskiga Kaj vickade på röven var gång han såg mig och bokade låtar i mitt namn.. (han står i baren och dricker öl på bilden te vänster) hahahah så hörde man pubpersonal säga hög i micen (tänk men finska brytning nu OK)
-Sussi sussi lauola.. Sussi kåmm å shhung!! aaaahh så klart att man fick ju ställa upp då!
Så blev teslut 3 låtar totalt.. lät la helt fördjävvvvligt kan jag tro ahhahahah men bjöd på ett annat fint danssteg också så tror ändå att vi gjorde succé!
:P Sjöng We will rock you med Erika Urmi, Volga Volga(finska låt hehe) med Katinka och Sommaren är kort med Kaj. Jag hade med mig fina rosa ballonger som levde loppan bland alla i puben!Jag hade även med mig min partykompis Frasse, zebran! Hans 1a kryss, orutinen ledde te att han blev tokfull.. ramla nästan i ölglasen så tröstig var han!!..men gla var han för det haha.. ja han tål la inte så mycket helt enkelt hahaha.. har inte vart ut i stora världen så mycket heller.. inte lätt då! han blev tokkär i Teres allfall! Romans på finska puben, inte helt fel! hihi... LOVE IS IN THE AIR... oooo ooooo oooooooooo

Sen var det ju bubbelpoolalainen med jacuzzin och go öl och griniga finnkärringar hahhahahahahha grymt skoj!

Nej nu måste jag ladda inför kvällen, ska på ett jobb intro, personlig assitans!
Blir skoj men måste hitta lite mer energi i mig först!

Citat från kryss
-Jag sägar bara.. inte nu... men NO! SKÅÅÅÅL!
-No moste ni go opp från boolen no allihopa.. ni har petalat for en å en halbtimma.. och ni har padat i fora.. ni måste gåååå opp!!!!!!! NO! det är inte råligt, jag hämta vakterna åm ni inte gå opp NO! ...hahahhaah klart som fan alla garva hahahhahahahhahahahhahahahahhahahah

Snälla ge mig några te om ni har nåt! hehe alltid kul med citat!
Tack för en underbart rolig kryss alla galningar! :P

3 kommentarer:

Urmilajnen sa...

Ett Citat:
Pastorn: Erika, seriöst. Vi missar inte båten, lita på mig.

Anonym sa...

Haha. Garvar bara jag ser sidan.. Snurrtjejen från Borlänge.. Jag säger då det! :) Tur för hälsan att man höll sig i hälsingeskogen!

Olov, skogsvrån från norr

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

hahahhaha pastor citatet är såååååå bra!
sikke tok! ja nu missa du allt en skojsig kryss skoksvrån! du får haka på nästa!!