söndag 13 september 2009

Home sweet home!

-Jo.. det stämmer bra d! :)
Känns härlig vara hemma igen.. men oj så härligt att tänka tillbaka på de 2 veckorna jag var borta också! Mycket kärlek sänder jag till Portugal och Alex i form av telepati och energi genom cosmos och mysiga varma tankar!! Blir glad då jag tänker på stranden, havet, sanden, palmerna!! MMMmmmmmmm behövde komma bort.. Ladda batterierna!
-I Made IT!
En liten resumè vill jag bjuda på! hihi

Portugal, lilleputtekungens land hihi, där apelsinodlingarna täcker landsbygdens kullar och fält, palmer i skogen iställer för tallar haha.. Där de Sussifruktade monstervågorna bor(som ofrivillig fick mig till undervattens kullerbyttor med saltvatten supar till följd wäsh.. sandpeeling av kropp och hårbotten haha)
Landet där folket tar sin morgon löpar tur längs med stranden, där männen är stolta över sitt ursprung och bedyrar stort och heligt över hur just deras stad är bäst i hela portugal inklusive dom själva!! Tex hotell Dunamars charmige bartender Rui! Landet med närhet till Spanien så man kan ta cykeln med på färjan över.. vi hade tur att få se fina flamenco klänningar under en marknad.. shoppa fina halssmycken mm hihi och gick på ett Gratis zoo.. mitt i staden! Helhäftigt! -jag blir sååå kär i Lejon! Så vackra djur, så magestätiska! Men dom såg ledsna ut.. hade litet område att vara på och mänskorna kom som ni ser väldigt nära!!!
..tog några skutt upp i det blå och voltade och härjade!
Sen var vi helt utslagna i den stekande solen.. var helt övertygade om att vi hade solsting helt utslagna och for hem!
Verkligheten hette nämligen
SJUKDOM!

Men det insåg vi inte då hahahha..




Landet där man kallar svininfluensan för Gripe A och verkar se det mer som en vecka hemma än en livshotande sjukdom som i Sverige! (Mottagningen där dom testar folk som misstänker viruset på bilden!) DVS jag å Alex, men var SAFE! pust... där doktorn hotade med att hugga huvudet av mig om jag inte lyssnade på hans instruktioner angående mediciner hahhaah -Gaaaalna Portugiser!!!!
Där man har fönstret öppet om natten i mitten av September och vaknar ändå svettig under ett tunt lakan.. just då är det inte alls uppskattat att ha hög feber, huvudvärk, magkramper, illamående i 30 graders värme plus mygg som piper irriterat i örat kl 03.00 arghh.. där man under ett kortspel får reda på att Pandor fiser i genomsnitt 136ggr/dygn hahhhahha.. Landet där kameleonterna bor men snyft enligt Portugiserna ha dom minskat dramatiskt i antal och man ser dom sällan.. jag och Alex envisades med att ta en tur i en sk "Kameleontpark" såg INGEN levande.. tankar kom upp som..
-Hur stilla kan dom stå? hmm... Hur stora kan dom bli? hmm... Vart ÄÄÄÄR DOM?? hmm...
-dom sitter säkert 10 meter in i skogen och garvar åt oss! eller..
-om en hel kameleont familj skulle korsa vägen just HÄR skulle vi förmodlingen inte se dom! argh... Slutligen en dag ser jag detta.. tragiska öde! En överkört längs med vägkanten! RIP! Landet där blommorna är sagolikt vackra!!..såsom snäckorna i vattenbrynet, såsom barnens krulliga busiga hår, hotellpoolen :) ..utsikten från taket! att se min egen hud bli brun o fin hihi, sandaler på mina fötter och sanden mellan tårna.. varma färgglada kläder och smycken, min nya frisyr och hårfärg.. Tycker så mycket om den! :)


..och inte minst så tycker jag om mitt tokiga sällskap som jag kom för att hälsa på.
Cirkus/trolleri Alex! Vi lyckades locka varann till många skratt! Förlänger livet! Helt klart! :D haha..-ÅÅÅÅ söta Raj Raj!!!
Så söt och snäll och busig är Raj Raj! :) hihiHon gjorde ballongfigurer åt barnen och hade cirkus skola och lärde dom att
jonglera!!!
-Jaaaaa.. både stora och små!! :)
..och clownen Co Co! För rolig asså! Jag är helt klart ett Co Co fan!



Fick en lektion i ballong konsten!!! hihi..

Skapade en skräckinjagande orm, en keps haha och ett sött hjärta!
Gjort dom alldeles själv med expert guidening av Alex!
Stolt!







Tack för 2 härliga skrattretande veckor min vän! haha..

-Ceep on going strong!

Inga kommentarer: