måndag 21 september 2009

Höstmys med knäppgökar på krog o i skog! :P


Hösten är här! :D och det här är mitt 1a fina höstlöv jag hittat!!! hihi Jag älskar den här årstiden.. luften känns härligt frisk och färgerna börjar skymta och viskar i mitt öra om sin underbara charm! Charmig är hösten! Så är det bara! Ska ta med min systemkamera (Nikon D80) ut en dag framöver å fånga allt på bild! MYS!
hihi

Ska ta med en termos med varm Oboy.. obs gjord på äkta engelsk choklad pulver! Såååå go!

Mums!!!
Kan jag verkligen rekomendra... går inte å jämföra med Oboyskiten som bara smakar sockar!! wäsh.. har man väl börjat lyxa till sig med denna mmmm så finns ingen återvändo! :P Your stuck!!!!
Lite halvsvårt få tag på den bara.. finns bara i engelska butiker va jag vet.. men finns bla en i stockholm i gallerian vid Hötorget!

Var ut i skogen ikväll med Damp Ronja hahaha hon var konstant galen och hoppade o for o rullade runt i blåbärsriset och skogsbarken på marken.. oj oj fick halva skogen med sig hem och luktade granbarr hihihi så fick ta en hemsk kvälls dusch!! Tyckte hon då rakt inte om! hahhaah Jag kände mig som en riktig tortyrmatte! moahhahah.. En film från skogen!

just ja.. mitt mål var att hitta blåbär.. men hittade ca en deciliter..
är blåbärs säsongen helt finito undrar jag?? eller hade jag bara otur :( o hamnade mitt i ett polack arbetsläger?? hehe blir allafall lite gott i filen till frukost! mums
Vad är detta för käkben?
Ser ut som en jäkla dinosaurie!!!!!!!!!!

Björn?? Älg??
Nån som känner igen?

Var ut i helgen.. helroligt! :) Blev först förferre hos tokiga Hannapanna i stan! Hon är för go haha! Vi dampade loss lite där, tog toksnygga partybilder.. aaaaah glömde kameran där så lägger ut en annan dag!!! Är ju ett måste hahahhaha.. och blandade finfina grogganåvor och blev både snygga o oooooooootroligt charmiga såklart hahaha..
//Go Groggen for the night var:
Koskenkorva priiiit
Smultronlikör
7up
Red bull

Plus en skvätt citronsaft..//
=skål!
Stack ner på en födelsedagsfest på Rock house.. höjdpunkten var när Anna Muttonen gled in i sin allra snyggaste partyoutfit!!
heheh....

:P badmössa.. haha.. baddräkt.. morgonrock och ja andra små roliga detaljer som enbart kunde åtnjutas live! hahahahaah galen galnare.. knäppgök! ;)
Hon är värd en stor eloge! Allafall av mig!!! Att våga dra på krogen utklädd så är bara sååå grymt!

Sen träffa jag på Linje & Kabel folk.. skoj! Nostalgi! :P Var sådär en 10 år sen jag jobbade där.. haha.. La gräsmattor 2 sesonger.. skottade jord, krattade.. la grusgångar.. fikade hos söta villaägare hihi ofta pensionärer som hade tråkigt o ville ha en liten pratstund! hihi.. och vi ville ha läskande saft! :P
Körde minigrävare! Ja förtusan var en rolig tid må ja säga!! Minigrävare är inte fy skam!
Var en klippa på det! Helt grym! Helt otrolig bra! Proffs kan man ju lugnt säga!
Jaaaa.. nåt utav en mästare! oooooooooooooooo sikken känsla jag hade! hehe ;)
När solen var framme var det allt ett grymt bra jobb! Skönt å få ta i.. blir riktigkt skitig å inte behöva bry sig alls i det.. hehe och få lite fin bränna samtidigt!

Men som sagt.. saknar det inte så värst mycket heller.. hahaha inte då jag tänker på dom dåliga dagarna.. då det regnade och vi tvingades rensa ogräs på ställverk eller skotta geggamoja upp från grävda diken! Jaaaaa omöjligt uppdrag!!!!!!!!! nån i teamet blev av med en gummistövel och vi (4 pers) tvingades dra upp henne ur leran som sög ner henne ju mer hon kämpade uppåt.. sluuuurp!!!! moahhahahahha
fasen SKITKUL JU SÅ HÄR I EFTERHAND ahhahaha
*asgarv*

Nu ska jag sova.
Med min nybadade Ronja! Mys! :)
Natti natti

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu har jag då bjudit på mig själv så det räcker det här året ut!!! ;D
/Badbruttonen

Lotta sa...

hahahah, ja kanske det är ett lejon, mohahaha, nej, det där måste vara en älgkäke, eftersom den var så stor, du kan se på tänderna att det är en växtätare, de har de där platta malande tänkderna, hade det varit ett rovdjur så hade det dels haft hörntänderna och sedan även vassa skarpa kindtänder. jag skulle tippa älg.!

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

du är grym! tjejen med koll!
klart det är en älg.. kramis