fredag 18 september 2009

Stackars lejon

The KING! en mager kung...

Lovat min syster Lotta att lägga ut videoklipp jag filmade på ett zoo i Spanien!
Blev ledsen i ögat då jag var där!!!

Lejon skall leva och bo som kungar!!
..vad har hänt?????

Var gratis att gå in, populärt såklart!! :) ..men djuren då? De såg inte ut att ha nå bra levnadsförhållanden, utifrån mitt ovana öga för zoo standard! Men jag kände i hjärtat att dom inte hade det bra!
Var över 30° i skuggan och de hade ingenstans att gå in i för att söka svalka vad jag kunde se.. luckorna var stängda.. och hägnet var väldigt litet där dom gick! De såg slöa ut och allmänheten kom alldeles inpå dom! Kändes overkligt och superhäftigt!! Jag var en halv meter ifrån kungen, var bara en glasruta emellan! -Waaaoooooooww!!
Lejonhannen låg nedanför mig och tittade rakt in imina ögon! Men jag undrade.. ska det va såhär? Ska dom inte ha mer privatliv? Ögonen var matta och helt utan energi! Blev ledsen för hans skull, jag blir så kär i lejon dom är så vackra!
Men denna kille såg så mager ut också! Hmm.. stackars fina kille!
-Släng in ett köttstycke åt han! tänker jag bara.. så han blir stor o stark! :)

Inga kommentarer: