tisdag 8 september 2009

överfallen i Portugal!

Njuter fortfarande av sanden mellan tårna! :)
Några gobitar från min vistelse här hittils..

  • Igår tog jag å Alex en lång strandprommis och jag beslöt mig för att ta ett härligt dopp i det härliga blå! Kom dock en elak JÄTTE våg och drog med mig ner i havet.. tumlade runt i den starka vågen.. slogs mot den branta strandkanten och lovar.. fick ett helt sandtag på mig!!! hahahahha shit asså.. otäckt just då men fasligt roligt så här i efterhand! Fick många goa saltvattens supar oj oj.. -skål!
    Har inte festat nåt ordentlig så var la min partystund i Portugal! hahahah.. Här kommer ett smakprov på en MONSTERVÅG som jag filmat:

Paulo flörtar hej vilt med mig!!

En 50 årig bartender med ölmage som tror han är den mest charmante och stiligaste i hela Portugal hahahah
-NOT!

  • Har varit på en ö, Ta Vira Island, en sk team dag med alla í showgänget och guider och bamseledare mfl.. och oj var en hel massa kaos, då jag inte hade med mig passet för att checka in på campingen vi skulle sova på.. folk var sena mm mm.. sura miner.. irritationer.. men det är visst som det ska på teamdagarna hahahah blir alltid nå tok! :P men blev massa mys med på stranden..
  • Träffade trevligt folk o spelade

ping pong piiing poooong

match med alex o Sara i härlig solnedgång på standen.

Alex och Virve från Soumi Finland! :)

Söta Jannie från Denmark!

  • Blev även Shopping i Ta Vira i köpcentrat Grand Plaza.. bla köpt fina turkosa smycken och 2 par skor! hihi.. skoj! Allt utom de vita stövlarna är mina inköp! Dom är Alex! :)
  • Filosoferat massa med Alex utifrån boken vi båda läser! Att Välja Glädje! :) Ett favvo uttryck från boken som vi garvat mycket te.. oki bakgrunds info: Jag råkade då radera alla bilder inklusive alla filmer jag hade i min kompaktkamera.. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAArrrggggh.. tokarg berättar jag detta för Alex som lugnt säger te mig med ett stort leende.. -Sussi tänk nu på att det är inte av den anledningen du tror som du är arg..

utan av en helt annan anledning!

Det är något inom dig som du är irriterad över! Jag kunde inte annat än skratta åt henne!! HAHahahahahah..


  • -Sikke toooook! ..och sikke underbara tankvärda budskap han ger mig .Kaj Pollak menar nämligen att man har rätt att välja varje tanke, varje reaktion, varje känsla, varje tillfälle i sig, välja om man skall bli arg och må dåligt eller se annorlunda på situationen och välja GLÄDJE!! ooo myy good. inte lita han begär mister Pollak! hihi

  • Har drömt så tokiga drömmar.. inatt hade jag 2 bäbisar.. en var stor som en prinskorv! Den andra mer som en choritso!! Haha.. dom låg båda två på min kudde hemma.. det hemska var att jag hela tiden glömde bort dom, fick megastor ångest då dom inte fått mat pga att jag var uta å roade mig.. Men till min stora förvåning låg som nöjda och snusade nerbäddade i den fluffiga kudden när jag kom hem vaaaarje gång!! En pilsk granngubbe försökte övertala mig att "arbeta för honom" ahhahah nejtack!


Nu lär jag dra hemåt igen.. spela kort med Alex vi har en tradition!!
Neger och President, 500, vänd 10. Ett parti minst innan sängdax.. har till följd av detta påhitt blivit ack så sena kvällar hahhahaha kl 02.00 ca..

Inga kommentarer: