fredag 12 juni 2009

Tick tack tick tack...

vad går upp emot ett varmt bad när man är rejält frusen.. burr burr.. värk i både axlar å huvud och man ser regnet pissat ner från en mörkgrå himmel utanför fönster!
ploppade i en rosa/vit enorm badbomb som bubblade och jag sjönk ner med 2 ostmackor å ett glas hallonyoghurt! mums!
:D
plötsligt känner jag mig så lycklig inombords efter en fartfylld dag med ständigt tryck kring huvudet.. som om något tungt har
hakade sig fast i bakhuvudet under förmiddagen och envisades med att bli släpat runt halva stan av MIG!
fnys.. "den" kunde väll ha valt ett annat offer eller åtminstånde berättat en å annan roliga historia medan den ändå HÄNGDE DÄR!!!


Har köpt en regnrock åt min vovve Ronja! :P hon HATAR nämligen regnet!
blicken blir blank å sorgsen.. hon hänger med huvudet..lufsar tätt intill mig strax bakom.. gnyr till.. hela uppenbar
elsen talar sitt tydliga språk.. allt hon vill är att..
-snälla matte.. snääällaaaa snälla snällaaaa kan vi gå hem! (hur många tänkte inte på: REBUS.. hela namnet består av inte mindre än -------- -- ------ bokstäver)





såå söt!
men den är lite för stor!
dam it
..får byta hoppas den mindre passar!!!!!!



idag:

kl 09.30 for mot Ludvika.. systers högstadie examen!
satt tårögd i biblotekets samlings sal å
lyssnade på en tjej som sjöng Hero så sagolikt vackers! så mogen röst.. mäkta imponerande.. hon sjöng den här:

Mariah Carey, Hero

(slutet av låten:)

Lord knows, dreams are hard to follow,
but don´t let anyone tear them away.
Hold on, there will be tomorrow,
in time you find the way.

And then a hero comes along,
with the strength to carry on,
and you cast your fears aside,
and you know you can survive.


So when you feel that hope is gone,
look inside you and be strong,
and you finally s

ee the truth,
that a hero lies in you.

YES... vi är alla starka! inom oss.. bara vi kan rädda oss själva! en sån styrka.. sån energi! Man måste bara veta att den existerar så man kan se den, känna den! hihi

tänkte mig tillbaka, hur kände jag DÅ! i 9an..
*oh my good! long time... long time..
Jag var vilsen på många sätt!! fruktansvärt skoltrött, dåligt självförtroende.. oo så hemskt blyg och rädd, tog inte för mig av livet!! sa nog sällan ifrån, snäll å rar som inte stod ut.
men redan då flummig å haha.. tankspridd!! (vilket jag SENARE accepterade och nu ser till min fördel och har utvecklat MYCKET sedan dess haha :)
är inte lätt alla gå
nger i den åldern..

jag lyckönskar min tappra syster inför framtiden, hon fick OBSERVERAAA
-5 MVG

helt otrolig den tösen! storasyster är sååå sjukt stolt! så duktig, men jag tar åt mig HELA äran ang spanskan!! :P hihi..
-sussisita habla perfekto espanol!!








hon är en tuff tjej min syrra med ett stort hjärta, en stor portion humor å mycket visdom inom sig!














Ser fram emot BRÖLLOP imorgon mellan min vän Ida Magnusson och hennes blivande man Tobbe hihi.. skoj! :) hon ska äntligen få sin prins! och JAG känner mig ärad att ha fått närvara med då te tu träffades!!! oj när?? bland gräsmattorna.. med skit under naglarna och fräsfrö i fickorna på Linje & Kabelplöjning för hmm.. kan det vara 9 år sedan...
tick tack.. tiden går.. dax att sova..

good night borlänge



2 kommentarer:

Rebecca sa...

Hihi :) du är för goo du knassyster! :) det är så SJUKT ROLIGT att du bor här i BORLÄNGE nu!!! tjohoooo!!!! tänk va mycket vi träffas, de har vi inte gjort på hundra åååååår!!! :P puss puss nu ska jag ut med hundarna i tråksommarvädret! jag älskar dig systerysterSussi <3

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

älskar dig också min underbart söta pruttis hihi