måndag 15 juni 2009

Mitt JOBB gör mig lycklig! :)

-Jag ÄLSKAR mitt jobb!


Hur många kan säga det i dagens samhälle? önskar det vore fler som inte nöjer sig med ett jobb enbart för att cascha in pengar på banken utan för att det ger en någon igen som göder själen med härlig energi!! shit.. hur många timmar av en liv är man inte på just Jobbet....
oki..
..min önskelista på drömjobbet är:
*utmanande!!!
*roooooooooooooligt, att känna glädjepirr i magen å spänning inför att gå till jobbet är ju INTE FEL! hihi...
*bra arbetskamrater som respekterar en.
*bra teamwork!!
*energigivande sysselsättning/människor jag arbetar med/för. ENERGIBOVAR suuuger!! fanns endel i TV världen som jag inte saknar ALLS.. blåste bort med flyttvindarna hit till min hemstad! :D
*betylsefullt för mig.
*känna mig stolt över mitt arbete.. det är la en go känsla!
*variationrikt.
*aktivt.

..och JA. jag anser mig ha funnit just detta jobb!! :D
..då kan man inte vara annat än LYCKLIG!

Arbetar just nu som timvikarie på Gruppboenden med förståndshandikappade och/eller fysiskt handikappade ! Är olika åldrar och olika handikapp.
På gruppboenden kan det förekomma handikapp såsom t.e.x Autism, Downs symdrom, CP skada, Epilepsi, hjärnskador av olika anledningar på olika nivåer.
Underbara människor som jag alla ser som individer som förtjänar ett värdigt liv och respekterar deras behov & begränsningar.
Man får så mycket igen, jag har lärt mig endel om livet genom att arbeta med dessa speciella individer och handikapp som man har användning för i LIVET!! :)

Under min väg sedan 1999 inom detta speciella värdefulla yrke som personlig assistent, kontaktperson, och på gruppboenden har jag lär mig tex att..
*ha tålamod, inte stressa på utan att låta folk göra saker på SITT SÄTT!!

..då menar jag att inte döma och inte irritera sig på att de gör "fel" , inte se ner på andra för de inte gör på "mitt sätt" vilken man ofta kan tycka är det
ENDA Å RÄTTA SÄTTET...
man blir ilsken stressad och tänker elaka tankar.. åååå IDIOTI.. så kryper det i fingrarna på en.. man bara MÅSTE ta över.. göra det "rätt".. aaaahhhh.. NUUUUU!!!

hahahhaha.. :P hehe...
(jo visst kan ja tycka det ibland nu med, i CONFESS *håller upp handen* men då är det ju såklart befogat! idioti teorin alltså haha...)
men..
*ta ett steg tillbaka å stressa inte på, godta att saker kan göras på OLIKA hihi sätt och fröjdas åt uppfinningsrikedomen. Det handlar i grunden om MINA krav på mig själv. Nyttigt att inte begära perfektion eller underverk av varken sig själv eller sina medmänniskor! :)
*Att SE livsglädje och förundras över frånvaron av oro inför morgondagen, framtiden.. leva i NUET är i detta yrke myyyycket tydligt!
*Ärlighet.. det är grymt! :) vilka är inte mer ärliga än Barn och Handikappade!! gött! go strong!
*Fantasi, att få användning av min fantasi och lekfullhet är helt enkelt
-PERFEKT! hihi..



har haft en givande kväll på arbetet med massa visdom och utmaningar!
i LIKE!
Tycker mig sett genom åren att människor som jobbar med detta har en härlig människosyn som gör dem till härliga medmänniskor och arbetskamrater!

Ser med spänning å oerhörd glädje fram emot sommaren på just
detta jobb!

Inga kommentarer: