torsdag 18 juni 2009

Tanke om döden

Morgonstund i soffan just nu.. :)
men tillbaka till igår efter jobbet, som förövring var ute i solskenet på en utflykt med en av de boende på gruppbostaden! som sagt..
-ÄLSKAR MITT JOBB :D
ja.. efter jobbet.... satt på balkongen och ser ett par komma ut från trappuppgången från huset mitt emot, med ett barn på kanske 1 år. Någon är konstigt med mannen.... han går konstigt, händer med huvudet.. förundras över alla kläder dom har på sig, det är ju äntligen en varm sommardag! Varför alla kläder????
sen ser jag.. han är smal
sjukligt smal
Halsen.. armar.. ansiktet.. allt är insjuket. Byxorna hänger löst, gången är ostabil. Han er orkeslös ut.. kan det vara det alltmer förekommande, cancer.


Jag sitter där på min mjuka sköna dyna på stolen på balkongen bland ett hav av sköna blommor jag planterat, men med en tom blick och en sten i magen som är iskall, känner mig så sorgsen inombords. Jag har icke försonats med tanken om döden!
Den känns så orättvis och plötslig ibland! Man får ingen förvarning... lite fräckt!!! fnys..
Ingen vink om att nuuuu är tiden snart slut för just dig! ..så ta nu tillvara på livet och
-glöm inte göra det där SUPERVIKTIGA Å SUPERROLIGA som du älskar och vill.
Mormor tex gick hastigt bort i en hjärnblödning 65 år tror jag (var länge sedan) kom så chockartat.. så pigg och så härlig och tokig hhi och kärleksfull mormor!
finns inte mer.. bara borta!
tur jag fick se henne sen.. död! älskade mormor.. kall.. och död! för att FATTA!
Summa sumarum.. man måste ta vara på livet NU, för man vet inte om det finns en morgondag. en till timme.. en till minut! det är nog det som skrämmer mig.. att inte veta!!

Kan bli så fruktansvärt hjärteförkrossad då jag "dagdrömmer" om att någon nära och kär gått bort.. jag får ett hemskt samtal, och jag kan brista ut i gråt.. för att sedan "vakna upp" och inse att jag är en idiot som tänker så!!!
Men det förunderliga är att jag bara gööör så ibland.. drömmer mig bort och har inte riktigt kontroll på dagdrömmarna.. hahah dom kan gå rätt långt ibland innan jag ruskar på huvut å tycker jag är konstig eller lustig beroende på vad den handlade om "denna gången" haha

Sen messa jag min söta lillasyter Rebecca och bad om att få hälsa på!! :) hon berättade att hon skulle göra rabarberpaj när mamma kom hem.. oj oj oj sikken FÖRSKRÄCKLIG nyhet!! haha :P mums..
Självklart ville jag komma.... JUST IDAG!


Den var såååå god!!! Tack du är för härlig du! Hon gillar att baka
å laga mat, 16 år gammal! Fräckt va!



- ceep it going sis!!
:P








Tog även med mig Ronja upp i skogen och provade
för första gången nya
konerna jag köpt för att träna
Agility med henne!



Seee!!!!!!!
En sån jätteduktig tjej! Fixa det galant!



Hoppas hon kommer gilla detSkojsigt tycker allafall matte!! haha..

nej nu har lillsyrran vaknat, rövade med henne hem te mig igår.. :) dax för frulle! tjing...

2 kommentarer:

Rebecca sa...

HEJ toker!! du passa verkligen så bra in med din blogg :) den är lika knasig och rolig som du, hihihihi men du knas sussi! vi glömde glassen i din frys! hehe jag smakade på min här hemma idag, den var STENHÅRD! herregud, fick ta en kniv och försöka skära ut glass ur burken! HAH Smaken var väl.. hmm lite anorlunda, aldrig i hela mitt liv ätit sådan glass! tyckte det smakade lite äppelpaj eller något sådant, men fick bara loss jätte lite och sen så satt jag det i mikron och hade den i lite länge så det mest vart smet igen... hmm, ska göra ett nytt försök senare. då ska bruken få stå framme ett tag innan jag tar, blir kanske godare om den inte är helt upptinad :) Du får väl också smaka på glassen sen, och se hur det går för dig och vad du tycker. Kram kram kram kram vi hörs och ses sen :)

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

glassen var faktiskt väääldigt god! :)
men hihi väldigt hård också hahahhaha
STENHÅRD! hihi