måndag 15 juni 2009

Dreams come true!

Den 13 Juni 2009
infann jag mig i Gustafs kyrka kl: 15.00 för att få vara med i en alldeles sann SAGA..
..sagan innehåller såklart en PRINS och en PRINSESSA! :)
Där skulle min kära vän Ida stå brud inför präst och församling då den tursamme token Tobbe (även han en god vän såklart :) skulle få äkta denna lilla sköna tösabit! :P

Regnet dalade ner från himlen, ett grått målntäcke sågs vila över trädtopparna.. men inte kunde något sådant trivialt hindra oss alla från att se och känna kärlekens vingtag svepa in i både kyrka å kropp å själ å få en att rysa då man såg de tu sväva in över golvet, en sån underbart bedårande syn!
:D
så vackra.. tårarna smög sig på i ögonvrån.. fick hejda mig gång på gång från att brista ut i STORA glädjetårar.. snyftade och snörvlade där jag satt i bänkraden och såg små blickar mellan de två som talade sitt tydliga språk!
..att de älskar innerligt varandra och detta var deras stora
...........DREAM COME TRUE! hihi

Jag och Ida har inte haft så bra kontakt under många år, jag flyttade till Kalix 2 år, sedan Stockholm 6 år.. sedan tog vi upp den nu igen nyligen.. och jag blev så oooooooootroligt GLAD då hon frågade mig om jag ville vara med dom på deras stora dag!



-TACK!! självklart! :)

den söta lilla blomflickan med de
blå rosenbladen!!! :)




"Där är han, som välsignat mina föräldrar" ..det sägt ju att små barns sinnen är mer öppna för det övernaturliga! kanske satt han där uppe på ett moln Gud fader han själv å strålade hihi å vinkade glatt ner de oss små jordpysslingar! coolt! :P




Jenny:
Grattis syrran!!!





Sagolikt mumsig mat.. vattnas i munnen då jag ser bilden igen nu ahhahahahha... chilikryddad fläskfilé, kycklingfilé, gratäng.. åååå va god! rödvinsås och en annan gooooo röra till!
DELIKAT!


..och här är då mina tokiga fd arbetskamrater sedan år 2000! hahah Linje & Kabel tiden var väll ändå en skojsig tid.. förutom då skyfallet kom och iklädda gigantiska regnställ tilltänkta size King Kong.. snyggt skrikigt knallorange skulle skyffla geggamoja ur diken med nynergrävda rör i.. hahahhah shit CRAAAAAAAZY sån oförglömlig slavgöra!
men lite skoj var det då en efter en fastnade med stövlarna i geggan å vi fick vara typ 4 pers för å dra upp oss ur helvetet oooodios mio! :/


De fick lite prylar för att med säkerhet få krattgenerna att gå vidare i generationer! Nu skall de allt ut med sina 2 söner och briljera på tomten! hihi
även: mini spade, blomplantor, små söta räfsor och spadar för att påta i rabatterna! hihi



hehe.. såhär är det!!! kvinnan "mental tolkning" bär mannen på sina axlar! axlar ansvar och med klara direktiv styr upp deras framtid till en LYCKLIG SÅDAN! hehe



hheee... ferren börjar! shake the as to the groovy vibes! :P
skål rå!
men tillslut så måste även denna kvällen vara till ända!
för de små tidigare än andra få med ack så tappra riddare och fröknar som tog sig hem runt 6 snåret.. back in Borlänge!
och ser fram emot nya sagor! spännande äventyr!

och tillsist..
-jag tror inte på bröllopet!!!!!!
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh hahah.. sant! är inte något jag personligen drömt om! Känns kravfyllt! Att i nöd och lust lova att finnas där och man lovar att göra varandra lycklig.
..jag vill inte behöva LOVA det inför gud eller varandra.. jag vill vara FRI att göra som man vill å bli respekterad för det. Inte sätta någon KRAV på den andre att den ska få mig att må bra och tvärtom och tills döden skiljer en åt... oj oj inte lite fräckt Gud! hehe.. jag tar R
EN dag i tagen! lever här å nu! :D
Jag ansvara helt för min egen lycka och om jag kan uppleva en lycklig stund med en annan mänska så är det diamanter som glittrar framför mina ögon och fiskar som simmar i min mage och ger mig lyckorus! hihi..
vet ej.. men man kan ju alltid ändra sig men så känner jag nu!
..och jag älskar att vara med på bröllop.. att andra anser det är rätt för DEM är för mig självklart och härligt, ALLA skall följa sitt hjärta i allt man gör!!!!!!!!!


-GOOOooooooo IDA Å TOBBE!
jag önskar er all lycka på livets väg hihi.. ni är underbara!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så hemskt mycket tokfia!
Du skriver så fint!

Puss o kram
-Fru Hansson