onsdag 16 juni 2010

Välkommen till världen Alvin!

Pratade nyss med min goa vän Tina, som är nybliven mamma!! ( Till vänster i bild) Så häftigt, hon var så stolt och lycklig! Jag har en sådan härlig känsla i kroppen. Måste vara för ett nytt liv kommit till jorden.. det är nåt utav det häftigaste som kan ske i livet tror jag! Allafall när man hör mammor och pappor berätta hur det känns att ha barn, familj och hur allt förändras till nåt sagolikt och känslosamt starkt! Kärlek får en helt annan dimension liksom!

En dröm!!!
Jag drömde i förrgår natt att jag tog ett barn under mina vingar, en tjej på kanske 6 år. Som en stödfamilj. Hon hade ett mörkt förflutet med missbrukande föräldrar, mådde väldigt dåligt och hade hemsk attityd och uppförde sig katastrofalt. Kunde skrika, svära och kasta grejer och vara allmänt elak! Men jag var helt övertygad om att kärlek kunde bota henne och göra henne balanserad och att kärleken skulle få henne att känna trygghet och lugn och ge henne en framtid.
Men.... varför finns det alltid ett men.. som jag lärt i livet så kan man inte rädda alla själar! De måste rädda sig själva! Detta barn tydde sig till mig och uppförde sig bättre med min fasta hand och mitt kärleksfulla och lugna tillmötesgående! Alla andra misstrodde mig, det gjorde mig bara mer beslutsam att det ska funka! Jag ska rädda henne! Hon har en framtid, det finns hopp!!!! Den djävul som alla såg var inte sann, därinne finns ett rart barn som vill väl.. som vill bli älskat!

Som sagt, men........ en dag fick jag reda på att hon mördat en man! Jag blev helt förkrossad, lamslagen! Hela min värld rasade samman. Hon? Nej, det kunde inte vara sant. Hur kunde jag ha så fel, hur kunde jag tro att jag kunde rädda henne.

Så här i efterhand undrar jag över varför jag drömde den drömmen!? Jag är en optimist, vilket jag är stolt över, jag vill inte färga mina tanker med nagativitet och ilska. Nej, tankarna skall vara goda för det färgar också mitt liv och mående! Varför drömma så? Så hemskt?
Kanske för att säga mig att jag inte kan rädda alla, jag är ingen gud.. heller ingen proffesionell psykolog! :) Jag måste nog acceptera att vissa människor lever i en helt annan värld! Jag kan öppna dörren till min men sedan är det upp till dom om dom vill och kan stiga in och ta del av den eller stanna i sina tankar, sin bubbla, sin verklighet! Vi har olika sanningar.. vissa är roligare att leva i än andra.

Jag vill bara säga att när ett nytt liv föds finns alla förutsättningar för ett underbart och lyckligt liv rikt på kärlek och framgångar! Sådan oskuldsfullhet, sådan renhet, hoppfullhet!
Tina och Oskars son har fått namnet Alvin!!! :) Så fint! Han har jättefina föräldrar och det gör mig så himla glad!!! :)
-Välkommen till världen!

Ps.. shoppat idag.. så roligt, hittade massa snyggt! Några av dom här.. ett par skor jag bara äääälskar till exempel! HIhi...

Inga kommentarer: