lördag 26 juni 2010

Midsommarmys i Valsan! :)

Midsommar i alla ära.. sikke mys med släkten! :) Helnöjd!
Tog Hondan, plockade upp syster och moster Leila med karl och blåste ut till Valsan, längs vägen växte lupiner i hundratal i sina sagolika färger.. skärt rosa.. mörkt lila.. så vackert! Målet var min mosterns sommarstuga!! Ett paradis! :) Möttes av en mysigt midsommardekorerad veranda med björkris, en flagga med vår charmiga dalahäst *gnägg gnägg och det bästa, en glad och sprallig Malla med öppna armar!! Kraaaaaaam!
Man blir så glad i hela kroppen och knoppen hihi
Min älskade moster Leila! Så fin! :) Grillade både kött och kyckling, potatis grattäng, chili aoli *mums, sallad och efterätten var galasgod! Sockerkaka och jordgubbar med vanliljvisp! Härlig midsommarmat!
Kolla in vilket roligt vindspel! Då gammal och charmig sak, det blåste på rätt rejält ibland.. gammeltanten vid veven blev alldeles svettig och jag fick ett skrattanfall utom denna värld! Garvade så jag grät!! Haha... delar med mig av en film! Hon lär ju få hjärtinfarkt vilken sekund som helst tanta! Hahahahahhahahha....


Jag längtade efter Mallas hammock, såg inte till den någonstans. Jag misstänker att den blivit stulen av älgar! Såg två stycken, skräckinjagande älgar som lufsade runt på udden!
Såg dock inga med 5 ben, har hört att det finns en älg gen från forntiden där de ibland föddes med ett 5e ben och ett bakben som är tjockare än de övriga! Inget de far illa av men kan vara skrämmande att se dem! Ser ut såhär ;)Min mamma har alltid påstått att jag och min syster Lotta är utbytingar från trollriket! Jag börjar misstänka att det är sant hahahahha.. min moster Malla har en passion för troll och samlar på dessa trolltyg i alla dess former och personligheter. Här är en av hennes barn hon vårdar ömt med massor av kärlek! :) Man ser ju tydligt likheten! ¨
Jag hittade min självsfrände i hennes samling! Lik tycker jag! ;)
En längtan jag länge kännt är att få klä ut mig till troll.. kanske beror på mitt ursprung, en dragning till att få vara mig själv för en stund!! Hihi.. ska nog anordna en trollfest framöver.. vore ju huuuur kul som helst! Haha.
Vi gjorde upp tjej och kill lag för att mötas i en dödsallvarlig kubb match! Karlarna ville visa sina allra tuffaste sidor! Hihi..
Sen var vi igång.. men tidigt in i spelet så blev man oense om reglementet! Lyckades få en liten film på detta spektakel! ;) Känslostormar och envisa karaktärer.. titta efter det triumferande kastet med kubbträt i slutet!! Imponerande av envise Lennart! Swish..


Det slutade med att tjejligan vann!! MOhahhahaha... men grabbarna kämpade på bra! Regnet kom och det blev knott invasion i mitt huvud.. blev halvt uppäten och det kliade och sved i skalpen.. ajjajajjajajaj jag tror jag ska uppfinna någon slags radar som ger ut en dödlig signal som slår ut alla knott på en mils avstånd! Poff så faller de till marken! Oj oj det vore toppen! :D
Rebecca hittde dessa ulliga gulliga växter som svajade i vinden på udden! Som små bomullstussar! :) Vi passade på att ta fina modellbilder på varandra när vi ändå var så midsommarfina! :) Jag först ut! Duktig fotograf min lillasyster! Sen Rebeccas tur, det var myror på udden.. skrik och argghhh och hjälp emellanåt..
men vad gör man inte för konsten! :)




Ett midsommardags rim måste jag försöka få till :)

Midsommarafton var bara mys
Men jag saknade en härlig pys
Han bor tyvärr inte alls närma
Inte lätt det är att vissa ord härma ;) *kov mä bööööö
Men har inga problem att honom förstå
..och hans härliga charm kan nog ingen slå
Snart jag pysen får återse
Han får lilla mig att skratta och le

2 kommentarer:

Alex sa...

hej hopp!.. låter och ser ut som om du hade en supermysig midsommar!.... som vanligt riktigt proffsiga foton... du är så duktig vännen! <3... gillade bäst de små bomullstusskorten ni tagit...! så fina... kram på dej

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

å tack va glad jag blir när du säger att jag tar proffsiga foton! :)
hoppas du hade lika mys som jag i DITT paradis! :)
kram