lördag 5 juni 2010

Funnit mitt paradis!! :)

Ååååå, idag har varit en toppendag! :)

En sväng te Falun blev det med goa Daniela och hennes kompis Ann Sofie! Men först ett stopp på vägen!! Daniela ville dela med sig av hennes smultronställe så vi begav oss ut på äventyr i skogarna.. mer säger jag inte!! :) Hemligt! Hihi..
Ett naturparadis som tog mig med häpnad! Jag bara älskade det, måste dit snart igen och fotografera mera! Ett perfekt fotoställe för porträtt mm.. Så lycklig! Var som att stiga in i en sagovärld.. såg i min fantasi Ronja rövardotter och rumpnissarna som strutta okring framför mig, skorpan i Mio mi Mio vandra runt i smultrondalen med sin storebror Jonathan mfl. Vilket underbart ställe!
Passade på att ta några fina fotografier på Danni! :)
Sen bar det iväg te Falun.. är Falukalaset hela helgen! ..och ikväll var det Rix FM Festival på stora torget. En hög med artister som uppträdde! Gruppen Love Generation (bilden ovan jag googlat fram) körde någon låt, och jag blir rädd när jag ser vissa artiseter uppträda och att då allt går ut på att vara så förförisk som det bara är möjligt! Koreografin går ut på att tjejerna ska nästintill ha samlag med sig själva på scenen, och där nedan för dom står ungdommar och ser allt detta.. hur de smekar sig själva och rundar brösten och viker ut låren mot publiken! Det är vidrigt!!!
Inte konstiskt ungdommar får fel bild av hur man ska bli sedd och populär i dagens samhälle.. och vad har händ med musikbranschen!! Feeeeeeeel fokus! Dumma jag som har en förhoppning om att det är musiken som är viktigaste.. suck.
Jag tyckte mest om att få höra Anna Bergendahl. Hon är grym! :) Vilken pipa!! Magiskt! Sen gick vi på pubben Åh och såg ett riktigt original!! Kände igen han genast! Hahha Roligt, för alla runt honom härmade hans säregna dansstil!! Jag zoooomar in stjärnan!! :)

Han var med i nåt TV program vet jag där vi fick se ut Sveriges original och han var nominerad. Har för mig att han vann till och med men är inte säker!!! Vi svängde runt där allafall ett slag innan vi for hem..

Har kollat partykläder inför morgondagen° Ska på kryss imorgon med mor, var alldeles för länge sedan vi åkte senast.. ser fram emot det supermycket!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för allt själv, va kul det är att kunna dela med sig av sina go bitar i livet :D Jätte vackra bilder, du är verkligen en duktig fotograf :)/ Danni

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

Supermycket tack Danni! :)