torsdag 3 juni 2010

Rost proffs på en dag!!

Åkte ut till Grangärde igår och fick där lära mig att ta bort rost!!! :P Häftigt må jag säga.. Det var jag och Hanna som var de speciellt utvalda för att lära oss detta mästerliga hantverk! Pär, vår läromästare visade på olika tekniker och hur och varför man gjorde just så! Vi var peppade att sätta igår, Pär lämnade oss lite smått orolig ensamma med bilen och vi satte genast igång.. full fräs! Haha..
Min Honda Civic hade lite smårostfläckar på nederkanten på båda sidorna.
Fram med den penematiska rondellslipen, min personliga favorit! :)
Såååååå rolig! Enkel och effektiv!
Svisch så var rosten ett minne blott!
Så gick vi lös med att blästra!
Det är finkornig sand som med tryckluft slår bort rosten ända in i porerna! Perfekt på hörnet där Hanna blästrar på bilden, enda stället som det rostat sönder.. fick även spackla där men det överlät vi till Pär. Vi ansåg att även han måste få glänsa lite med sina talanger! ;)
Slipade alla fläckar med ett slip papper, givetvis med kornstorlek 120! :D Sedan var det dax för att måla, vi använde en enkomponents korristions skyddande grå grundfärg!


Ja som ni ser förvandlades min bil till Pippi Långstrumps häst Lilla Gubben, prickig å dan! Ojojoj.. måste beställa färg och sedan dit igen någon dag och fullfölja projektet så den blir vit å fin igen och stans fräckaste bil! ;) Jag och Hanna är varjefall grymt stolta att vi förvandlades till rost proffs över en dag!

-Bra jobbat Hannalainen
..och tusen tack för hjälpen!!!

Ljungberg äventyr fortsätter!!!!

Kom hem idag efter jobbet och hittar inte på Ljungberg på sin vanliga plats på hyllan.. han var på rymmen!! Letade på toa, i köket, i soffan.. men nej nej nej. Han hade traskat in hit! Hahhahaha så söt.. hoppat upp i mattes säng och låg där och myste för fullt! Sköning!
Funderade vart han skulle ta vägen härnäst..
"Kan jag klättra uppåt??" Nääää
"Ska jag hoppa ner igen" hmmmm...
beslutsångest!
Jag gick ut och tog 2 alvedon och deckade i soffan i över en timma helt utslagen. Vaknar och söker på nytt efter Ljungis! OOoooooj ojoj så härlig han är, han hade hittat ett favvoställe i sängen, givetvis var det mitt på min kudde!
"Myyyysigt matte, jag sover i din säng inatt jag" ;)
Jag får la ge upp,
..kan ju vara mysigt å ha en snygg kille i sängen i natt! :) Haha..

Inga kommentarer: