onsdag 12 januari 2011

Tidningsfotograf! :)

Har undangömt info pga nervositet! :)
Igår morse var jag hit! Wiiiiiiiii... Dalarnas tidningar!!
Från ett kontor kom en superglad tjej ut och mötte mig, dvs deras personalansvarig!
Var jättekul att få komma dit, alltid bra med ett personlig möte. Det sitter i ryggmärgen från tiden i Stockholms täta djungler med miljoners armbågande frilansare som alla ville ha samma jobb!Vi pratade om vad jag jobbat med hittills och hur deras verksamhet ser ut, och kom fram till att jag har värdefull kunskap eftersom de även gör web TV! Kul! :)
Hon hade ingen tjänst men jag kommer få jobba som frilans och ta enstaka uppdrag som stillbildsfotograf. Skitkul! :D Helnöjd. Lät som att jag har goda möjligheter till sommarjobb. Känns skön, får se vad det blir sedan, är ju många månader tills sommaren kommer eller hur. Känns väldigt avlägset!! ;) Får se då vad som erbjuds och vad hjärtat vill.

Ååååå vore så kul att jobba med nyheter och media igen, känna den nerven och ut på spännande äventyr! Hihi. Ska få vara med på en introdag då det blir verklighet vilket känns tryggt och bra!

Idag var jag och Tussan nere vid älven. Är sååå fint! Jag kollade lite fotolocations för kommande porträttfotograferingar! :) Hittade ett gäng! Jättekul!
Lite foton från prommisen!
Har fått brev från Kenya!!
Mitt fadderbarn Martin skickar varje nyår ett kort till mig, ritar en teckning och skickar med ett foto på sig själv så jag ser hur han växer!
Blir så lycklig varje gång jag får det! Blir tårögd, för jag förstår att det är sant det som sker! Att jag gör skillnad!! :) Skänker varje månad en liten peng som går till barnbyn där han bor, utbildas och får trygghet. SOS barnbyar!

Inga kommentarer: