söndag 30 januari 2011

Lev och älska i nuet!

Gråtit floder i soffan!
Sofias Änglar, ett nytt program på Kanal 5 jag ger massor av guldstjärnor till!



Sofia tar hjälp av Johnni och Mattias från "Roomservice" där de i programmet hjälper människor som tex lider av sjukdommar eller hamnat i andra tragiska livsöden. De renoverar deras hus, ger dem upplevelser eller annat som förgyller deras liv på olika sätt!

Att få göra ett sådant program måste få vara en ära, att göra skillnad i en människas liv, hjälpa till!!!! Blev hemskt berörd av familjens öde i kvällen program. Mannen har en tumör i hjärnan som är obotlig och vill såklart ha kvalitetstid med sin fru och barn då tiden han finns kvar i livet är oviss. Helt sjukt! Går inte att ta in den informationen! Han verkar va så full av kärlek till sin familj och livet i sig. Fy, så hemskt! Hoppas han får leva många år till!

Jag gick mig verkligen en tankeställare!
Vi får inte ta varandra för givet! förbannat viktigt! Att värdesätta andra har varit extra viktigt för mig sedan jag var 18 år.. Hade en relation då och kände att dagarna bara gick.. tråkigt! Vi bråkade en hel del och känslorna dog ut. Jag kände mig inte värdefull i hans liv.


Jag anser inte att kärlek skall vara påtvingas utan helt kravlös. Men, om man älskar någon så ska banne mig den personen veta det! Finns så många olika medel. tex som detta gulliga löv haha..






Eller detta äpple.. ;) Hur roligt som helst, tänk att hitta det på frukostbordet! Värme i hjärtat! :) Eller en lapp eller lite uppskattande ord då och då, en kram.. ja herregud nu spårade det ur.. folk kan la tänka själv hahahhah..

Ibland kan jag ha mycket att tampas med själv och kanske glömmer bort att höra av mig, men jag hoppas endå att mina nära och kära vet och känner att de är så enormt värdefulla för mig! Mamma, pappa, systrar, bröder, släkt och vänner. Älskar dem så!

Har nog varit inne i en sådan period nu känner jag, haft så mycket i huvut sedan jag blev singel igen och varit tvungen att söka massa jobb för att få maskineriet att rulla. Har fått in en fot nu på bra ställen som hoppas innerligt att det lugnar ner sig så jag kan fokusera på annat också. Har dock en del till att ta tag i men men. . min livsfilosofi är ju "Det ordnar sig" :) hihi..

Det är lätt att glömma bort sig själv, att inte se sitt eget värde i livet. Så den relationen måste man bygga på, ge sig själv massor av bekräftelse! :) Glöm inte det!
Annars kan singellivet bli ett rent helvete! Många som har ett gigantiskt behov av bekräftelse på grund av brist på egenkärlek! Jag har varit där förr men inte idag! Klappar ofta mig själv på kinden mentalt och tänker goa tankar om mig själv! Viktigt!!!!!

Varför gå genom livet och inte njuta av alla underbara personer som har stort värde i mitt liv?! Känna hur jag fylls av glädje och energi att få ha dessa människor.. och djur, i mitt liv! Vårda kärleken medans den existerar.. kanske inte finns där för evigt. (Tanken går till alla som gått bort och dess efterlämnade eller till dem som har en dödsdom över sig)

Måste älska livet,
måste älska varandra och stunden.. vara här och nu!
Det kallas att Leva! " Meningen med livet" för mig! :)

Inga kommentarer: