onsdag 3 oktober 2012

Hösten på G :D



Alltså, hösten gör mig alltid så glad! :) :) Den friska luften är uppfriskande, och snart kommer rgexplosionen.. reagerar alltid med ett..
 -Waaooooooo, följt av ett megastort leende upp till öronen och ett pirr igenom hela kroppen! Pure LOVE! :D  
Jag har tagit med mig min Nikon ut nu några dagar och fotat med teleobjektivet som ger underbart korta skärpedjup. Jag gillar det! :) Jobbat mycket med förgrunder, bakgrunder och det befintliga solljuset. Nu får ni följa med på ett av mina fotoäventyr! 
Vad tycker ni??





Såg de fina gula löven i motljuset, gick ner på knä för att få himlen i bakgrunden och när jag fokuserade såg jag den, getingen! :) Det ringde i min ficka men jag ignorerade det fullständigt och tog snabbt några kort innan den bevingade flög sin kos! Det var min papps som ringde såg jag sen, ringde upp och satt där i höstsolen och pratade med min kära far! :) 






 Härliga färger på lövet som låg på bänken där jag satt när vi pratade jag och farsgubben!! :) 




Den här bilden gillar jag!! :) Satt på huk för att få lite himmel i bakgrunden då det blå gör sig gott till det gula tycker jag! :) En hel skolklass gick förbi mig där jag satt djupt förskunken i fototankar vad gäller skärpedjupet och bakgrunden då en säger:
-Blir det snyggt ällä?? Och garvar hahahaha... -Absolut, var mitt svar följt av ett leende! Blir svinsnyggt! 
Jag skrattade jag med inombords för kändes lite pinsamt då jag vet ju hur knasig jag ser ut när jag kryper runt i naturen!! ;) Sånt man får bjuda på hihihi




Såg så vackert daggen låg i gräset en morgon så satt mig ner på asfalten och fokuserade, kröp ytterligare ihop lätt bakåtlutad vilket kändes som en helknäpp sittställning hahahha och då kommer givetvis en tant gåendes med en byracka som Tussan ville skälla på så det var bara att resa sig upp och gå en sväng för att sedan gå tillbaka och krypa ner bland gruset på den blöta asfalten för att ta denna bilden! :)



Hittade ett äppelträd, sååå smarrigt!! OJ oj ojoj var bara tvungen att ta en tugga och det vattnades i munnen, magisk stund! Mmmmm så smarrigt.. så många år sedan jag åt ett äpple! Äppeldoften från trädgårdarna nu på hösten är underbar! Love it! Så tog jag två tuggor, och tre och fyra och då kände jag.. allergireaktionen!!! 
Fy så det kliade! OJdå! Dumt, men gott va det! ;) hehe


Ge mig gärna kritik, vad tycker du om bilderna???? :D :D 
Var ärlig! ;)





4 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Jag tycker det är väldigt fina och konstnärliga bilder!! Det märks att du "tänkt till" innan du knäpper korten!! :D

Anneli Sjögren sa...

Glömde klicka i rutan för uppföljningskommentarer...!!

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

tack!! :) vad kul att du såg det! :))

Anneli Sjögren sa...

:D Ja men det märks att du har blick för hur du vill komponera en bild!! Du får gärna lära mig lite knep!! :D