torsdag 4 oktober 2012

Följ med strömmen!!! :)


Igår var jag på en föreläsning med Kaj Pollak, ska skriva mer om det någon dag för det var helt fantastiskt, som jag också hade förväntat mig!! :D 
Men ett citat som fastnat i mitt huvud är:

-När det känns lätt, är det rätt! 

Visst är det så. Enkelt och lätt att förstå!
Mycket av det han sa är ju givet men sådant man glömmer bort att tänka på! Om det är motigt med något man gör, om det känns som att man inte kommer framåt utan måsta kämpa och kämpa så är det såklart fel! Ja, fel helt enkelt!!! :) :)

Varför kämpa motströms när man kan vända och åka med strömmen, iakta och njuta av färden!
Det är inte alltid lätt i livet, motgångar kommer och går. Man lär sig av motgångar så det är inget man kan undgå att stöta på i livet, men är motgångarna ihållande så får man börja fundera på om man ska ändra riktning och ta en annan väg!! :) :) 

Ja, sluta kämpa så förbannat! ;) Varför slå sig blodig i onödan!
Det är ju faktiskt så att jag och ingen annan skapar min egen framtid genom alla val jag gör! :) Våga känna att du är värd det allra bästa i livet och ta dig till en bättre framtid! :D

Oj jag kan skriva hur mycket som helst nu känner jag hahhaahha men nu är det dax att sova för klockan är över midnatt!!

-Godnatt!! :)



Inga kommentarer: