tisdag 9 oktober 2012

Höstbilder och sagoväsen!!!


Love HÖSTEN!! :)




Jag och Tuss har verkligen turen att ha vår älskade Dalälv så nära som omfamnar oss varje gång vi traskar dit. Vi njuter lika mycket båda jag å Tussan! :D :D Hon skuttar runt bland löven och nosar och jag tittar på alla färger, stannar och tar ett kort och andas in den friska höstluften! :) Extra härligt att leva stunder som dessa! :) 




 



















Idag då vi gick där längs med älvkanten så hörde 
vi något som brakade till bland träden. Tussan började skälla och jag.... jag skälvde i hela kroppen av skräck!!!! 

Gömde mig bland träden och tittade med skräck i blicken mot det okända som lurade i skogen. Då hörde jag stämman, den grova brummande rösten jag så tydligt kände igen. Kände ett lugn som plötslig la sig bekvämt i magen och där steg han ut på stigen, min älskade gamle vän trollkungen! 


Han hade väntat på mig i 3 dagar sade han, för att berätta den stora nyhehen för mig öga mot öga. Vi kramade om varandra och som vanligt hängde jag 3 meter upp i luften och dinglade med benen och hörde trollkungens rungande skratt i mina öron. Att han är älskad och respekterad av alla väsen i vårt lands stora skogar går inte att betvivla då man träffar honom. 


Han har en underbart glad energi som direkt smittar av sig, en värme man känner ända ut i tårna, en berättarglädje som gör en nyfiken och intresserad av allt han har att säga denna gigant till troll som korades till konung för 478 år sedan. 
Han började så berätta om anledningen varför han nu stod här framför mig.
Någon storslagen skulle till att hända i Dalaskogarna inom den närmsta framtiden. Hans väldiga kroppshydda hävde sig kraftigt då han glatt berättade och bjöd därefter in mig och Tussan att närvara på denna gigantiska tillställning för troll och älvor. :) 


Jag kände mig så oerhört ärad att få en sådan privat inbjudan!  

Frågor jag kan tänka mig att ni har...



1. Hur kan jag känna ett troll?  
Jag har inte berättat detta offentligt ännu, enbart till de närmaste. Jag är en utbyting. Mor fick ta mig med hem när hon var ut och plockade svamp i skogen då ja var nyfödd! Jag var nära att stryka med då jag vägrade att äta det trollmor gav mig.. hmm fnys trollmat är icka att rekomendera ;). Så jag fick växa upp i mänskornas värld och glad är jag för det. Att ta del av två världar är inte fel! :)


2. Vad heter han, trollkungen? 
Det är inget jag kan avslöja. Trollen är som ni nog redan vet fruktade av mänskorna så den informationen har jag fått stränga order om att aldrig avslöja! För deras egen säkerhets skull alltså! 

3. Vad jag blev inbjuden till??????? 
Hehe, hemligt! Men lovar att när jag varit dit så ska jag berätta.. om allt!! ;) 
Jag ska klä mig trollfint och jag kommer återvända hit med en nya krafter och nya uppdrag och visioner! Mänskligheten skall öppna sina ögon! 





Inga kommentarer: